Gå till innehåll

LC 100 köpes

Höök

Rekommendera Poster

Angående betalning; när jag köpte min förra 100 i Tyskland så sa säljaren dagen innan att jag kunde betala med MasterCard på plats. Väl där funkade inte det och säljaren fick istället en handpenning på 1000 Euro och släppte iväg mig med bil och allt mot löfte att jag skulle föra över resterande belopp.. vänlig själ.

OTROLIGT!!! :o :o :o

Han måste varit desperat att bli av med den ... ;)

Jag skulle nog helst sett pengar på kontot eller i handen innan jag släppte iväg min bil :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gynner, verkar som att vi är konkurrenter på en mycket smal marknad. Jag känner desperationen komma krypande, vill verkligen ha en bil nu för vi åker till Kroatien om fyra veckor och det vill jag helst inte göra i Defendern. Kanske tvingas slå till på någon av dom gangstersvarta bensinarna som ligger ute nu..

Jo nog verkar det så.

Men det finns en del i tyskland med relativt få mil på mätaren för runt 25 tusen € men jag upplever det lite högt kanske.

Bilen är ju trots allt 10 år gammal och drar en hel del diesel.

Men jag har igen stress så vi behöver inte bjuda över varandra, jag har ett år på mig att byta bil.

Var och prova en LC150 idag och blev inte så imponerad av utrymmena, baksätet tror jag nästan är sämre än på min LC90 och de två extrasätena i bagaget kund jag inte ens sitta i.

För nästan 700 tusen vill jag nog ha en perfektbil, så nu är det LC100 eller LC200 som gäller, åtminstone denna veckan ut. ;)

/Jonas

Länk till kommentar

• 4 weeks later...

Du får åka ut och titta på Costa Concordia om du åker och tittar på bilen... :-) Hon ligger ju vid ön Giglio strax utanför Grosetto. Ryanair flyger direkt från Göteborg både till Rom och Pisa. Norwegian från stockholm och Malmö. Brukar vara ganska så billigt.

Hör av dig om du åker ner. Kommer du till Rom Kan jag eventuellt följa med dig och titta på bilen...

Länk till kommentar