Jump to content

Abenteuer und Allrad Show

MrWIB

Recommended Posts

Hej,

Jag har varit där två gånger och senast nu i somras. Det är helt klart värt resan att ta sig dit. Det finns massor att titta på och så brukar det ju alltid bli något köpt eller beställt för senare leverans eftersom prisnivån är betydligt intressantare än i Sverige. Senast blev det en stege till bakdörren och två hasplåtar. Gången innan blev det vinschstötfångare, bakstötfångare med dubbla reservhjulshållare och sidebars. Så ta med den stora plånboken...

/Anders

Hej,

Jag har varit där två gånger och senast nu i somras. Det är helt klart värt resan att ta sig dit. Det finns massor att titta på och så brukar det ju alltid bli något köpt eller beställt för senare leverans eftersom prisnivån är betydligt intressantare än i Sverige. Senast blev det en stege till bakdörren och två hasplåtar. Gången innan blev det vinschstötfångare, bakstötfångare med dubbla reservhjulshållare och sidebars. Så ta med den stora plånboken...

/Anders

Låter som en ganska dyr mässa... :)

Hoppas man kommer dit.

Hej,

... och så brukar det ju alltid bli något köpt eller beställt för senare leverans eftersom prisnivån är betydligt intressantare än i Sverige. Senast blev det en stege till bakdörren och två hasplåtar. Gången innan blev det vinschstötfångare, bakstötfångare med dubbla reservhjulshållare och sidebars. Så ta med den stora plånboken...

/Anders

Ha ha ha :lol: det är just detta som får mig att fundera lite på om det är smart att åka dit, alldeles för mycket "bra att ha saker" på samma ställe :D

Men nu blev det nästan 100% bokat, skall bara få klartecken från regeringen ;)

Kan också nämna att campingen är nästan lika intressant som mässan. Det är inte varje dag man får se flera hundra offroadfordon som campar på samma ställe och alla har sina unika bilar och lösningar.

Jag som har en i Sverige relativt ovanlig bil (HZJ78 - Troop carrier - Buschtaxi) kunde se runt 30 sådana inne på mässan med olika inredningslösningar mm och säkert dessutom dubbelt så många på campingen.

Och för att inte göra dig besviken MrWIB så fanns det en del SUVar också. Men jag kollade ju inte i de montrarna eftersom min fru kör Skoda till stormarknaden...

Oops vad sa jag nu :shock: Ber om ursäkt...

Ha ha det e lugnt, jag trivs bra i min SUV :)

Och eftersom jag inte har en bekväm SUV utan en Toyota med stel framaxel, bladfjädrar och en sugdiesel som inte är anpassad för autobahn tog jag flyget ner första gången och hubilen nu senast... :oops:

Blir nog flyg eller Passat ner, båda har sina fördelar ... Men ta med saker hem på flyget gör att det lutar åt bil, fast de kan ju iof kanske skicka sakerna hem till Sweden. Blir att suga lite på det.

Och Anders, alla borde köra SUV B) :P