Darth NiN Posted July 30, 2012 Report Share Posted July 30, 2012 Tjenare! Jag är mycket osäker på styrsnäckan i min BJ40. Den jag har sitter på ett hemmagjort fäste och har TRE hål i själva snäckhuset. När jag googlar runt så hittar jag inte den här modellen. Hur ser en originalsnäcka för en vänsterstyrd bil ut egentligen? Här är en bild, hoppas det syns tydligt nog!? https://dl.dropbox.com/u/2084646/IMAG0365.jpg (Snäckan lös på bilden) Skulle det nu vara så att detta är fel och någon har en komplett sådan hemma som är till salu så är jag intresserad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darth NiN Posted July 30, 2012 Author Report Share Posted July 30, 2012 Det verkar som att min snäcka är fel. Problemet är ju att hitta bekräftelse på detta eftersom man nästan bara får upp sökresultat på högerstyrda bilar och FJ40:or. Frågan är ju om det är samma snäcka på en FJ40? Isåfall finns de ju att köpa på ebay...nån som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solk Posted July 31, 2012 Report Share Posted July 31, 2012 Hur menar du fel? Fel modell eller har du problem med den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darth NiN Posted August 1, 2012 Author Report Share Posted August 1, 2012 Funktionellt är det väl inga problem, det är mer att den hamnar lite dumt till. Jag fick flytta in hela snäckan lite för att mina nya bredare stötdämpare skulle få plats. Det var så jag upptäckte det. Sen sitter det ett hemmagjort fäste där också. Allt detta gör att jag nu letar originalprylar. Fäste och snäcka. Rätt ska va' rätt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts