Jump to content

var köpa diffspärr, kompressor mm

Bisse

Recommended Posts

Har nyligen införskaffat en lc100td, 99:a och behöver lite prylar till den. Förmodar att det finns folk här som kan vara behjälpliga med detta.

Behöver;

Diffspärr till framaxel ARB (rd131)

Kompressor ARB ckmta12

Eventuellt (i ett senate skede);

Bull bar, modell oklar

Winch troligtvis warn

Nu är frågan om man ska köpa i Sverige eller utomlands?

Har kollat med de två återförsäljarna i skåne och den billigaste vill ha 11.800kr för diffspärren mot england som vill ha ca 8000kr ex skatt men då tillkommer väl moms och frakt och då blir skillnaden inte då stor.

Någon som har tips på bra och billiga återförsäljare i sverige och utomlands?

Tacksam för svar!

Lite billigare än England. Har inte kollat frakten men jag har en polare som åker över ganska ofta så kanske kan det vara ett bra alternativ. Själv kan jag ingen polska men om man vet vad man ska ha så borde det inte vara något problem.

Tack för hjälpen, finns det flera här som har tips så var så goda!

Använd sökfunktionen här på forumet! :rolleyes:

Jag har själv handlat det mesta från dessa:

www.all-american.nl Helt outstanding service och bemötande. Man har grejerna snabbare än via Toyota! Dom har både billiga original delar och andra prisvärda/kvalitets fabrikat.

www.euro4x4parts.com Stort utbud och hyfsade priser. Snabb leverans.

www.wyprawa4x4.pl Bra briser på vissa saker. Snabb leverans men lite sega på att svara på mail. Engelska funkar utmärkt!

Sedan hittade jag dessa för några dagar sedan: http://www.freewayslattitude.com har bara mailat dom ännu (och ej fått svar på 5dagar), dom ligger iaf bra till i pris.

Jag hade nog köpt en lite större Viair kompressor med tank istället och använt till ARB-spärren. Så har Du ju luft till annat med! Men det är jag det! :rolleyes:

Lycka till!

• 5 months later...