sniper Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 Fick lite strul med lådan och växlingarna och rådet var att byta olja och filter. Hittar ingen beskrivning på filter och blev därför osäker om det finns i lådan vilket är det vanliga för automatlådor. Bytte till Feltemas olja för att skölja ur lådan, det var ingen vacker färg på den gammla oljan. Rödbrun i nyansen. Efter bytet så funkade allt som det skulle igen men då jag kommer att byta oljan om en ca 50 mil igen vore det bra att veta ifall det sitter ett filter i lådan eller inte och om det sitter ett var tusan har de gömt det????? Mvh Donny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAK Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 Fick lite strul med lådan och växlingarna och rådet var att byta olja och filter. Hittar ingen beskrivning på filter och blev därför osäker om det finns i lådan vilket är det vanliga för automatlådor. Bytte till Feltemas olja för att skölja ur lådan, det var ingen vacker färg på den gammla oljan. Rödbrun i nyansen. Efter bytet så funkade allt som det skulle igen men då jag kommer att byta oljan om en ca 50 mil igen vore det bra att veta ifall det sitter ett filter i lådan eller inte och om det sitter ett var tusan har de gömt det????? Mvh Donny Hej Klart att du har ett filter i lådan, sitter bakom tråget gissar jag bifogar en länk där du kan hitta lite sprängskisser på din låda. http://www.toyodiy.com Lycka till JAK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sniper Posted May 17, 2012 Author Report Share Posted May 17, 2012 Och Det får man väl säkert endast tag på hos toyota Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sniper Posted May 31, 2012 Author Report Share Posted May 31, 2012 Toyota i Kristianstad är ytterst hjälpsamma. Han tyckte filtret var dyrt (ca 2400) så han sprang iväg och kollade med en mekare som var duktig på växellådor. Svaret var att det funkar som ett silfilter, ta av det skölj i bensin några ggr och låt det sedan ligga i bensin en timme eller två så blir det bra. Kan bara sga att det funkade kanon och nu går växellådan som den skall igen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts