jwc Posted April 22, 2012 Report Share Posted April 22, 2012 Hej, Har vibrationer i min hilux 2009 3,0 auto! Funkar bra upp till 80 km men vid motorbroms nerför backe ( farthållare) vibrerar det från vad jag tror är drivlinan? Även vid hastigheter från 90 och uppåt har jag vibrationer från drivlinan? Har precis fått bilen (firmabil)! Ca 9000 mil! Tacksam för hjälp! Joakim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jwc Posted April 27, 2012 Author Report Share Posted April 27, 2012 Problemet löst, knutkors mot bakaxel helt slut!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted April 27, 2012 Report Share Posted April 27, 2012 Det var ju tyvärr inte mycket till hjälp här, men gött att det löste sig och bra att du rapporterade så kanske någon i framtiden kan vara behjälpt av denna tråd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jwc Posted April 28, 2012 Author Report Share Posted April 28, 2012 Hej, Märkligt att Toyota missat missat smörjning av knutkors då bilen är välservad hos Toyota? Min lc 90 har gått 30000 mil utan minsta glapp i kors!!! Verkar som det tyvärr är skillnad på Toyota verkstäder! Har man en bil som går lite utan för det ordinarie modellprogrammet, skall man vara försiktig! Min bror lämnade in sin Lc 100 för byte av bakre diff och diverse lager. Bilen blev kvar På en toyotaverkstad i Göteborgsområdet i 6 månader på grund av okunnighet??? Fortsätter att lämna in min på världens bästa Toyota verkstad i FOTSKÄL!!! Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts