Savin Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 Hej, Jag har ett antennproblem. Egentligen är det inte något större problem men kanske något som kan åtgärdas på ett relativt enkelt sätt. Tidigare åkte antennen ner helt när man skiftade från radio till CD på stereon. Nu åker antennen inte ner alls när man skiftar. Försöker man trycka ner den manuellt så går den inte hela vägen ner utan stannar när det är 10 cm kvar. Om man däremot stänger av stereon eller vrider av tändningen så åker antennen ner helt. Är det någon som vet vad det kan bero på? Varför inte antennen går att få hela vägen ner manuellt utan endast när man stänger av stereon eller tändningen. Detta uppkom efter att bilen har varit på service och att batteriet har varit urkopplat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 Hej, Jag har ett antennproblem. Egentligen är det inte något större problem men kanske något som kan åtgärdas på ett relativt enkelt sätt. Tidigare åkte antennen ner helt när man skiftade från radio till CD på stereon. Nu åker antennen inte ner alls när man skiftar. Försöker man trycka ner den manuellt så går den inte hela vägen ner utan stannar när det är 10 cm kvar. Om man däremot stänger av stereon eller vrider av tändningen så åker antennen ner helt. Är det någon som vet vad det kan bero på? Varför inte antennen går att få hela vägen ner manuellt utan endast när man stänger av stereon eller tändningen. Detta uppkom efter att bilen har varit på service och att batteriet har varit urkopplat. Antennen skall bara åka ner när du stänger av radion/CD'n. Antennen skall alltid vara uppe då enheten är på i annat fall kan inte radion ta emot trafikmeddelanden (för att pausa CD-uppspelningen). Så har det varit på tidigare LC90 och är även så på LC100. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Savin Posted March 29, 2012 Author Report Share Posted March 29, 2012 Antennen skall bara åka ner när du stänger av radion/CD'n. Antennen skall alltid vara uppe då enheten är på i annat fall kan inte radion ta emot trafikmeddelanden (för att pausa CD-uppspelningen). Så har det varit på tidigare LC90 och är även så på LC100. Tack! Vet du hur man ordnar det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 Vill minnas att jag hade samma fenomen på min landcruiser 90 Lite långsökt kanske, men kan det vara så att antennen går ner när man byter från radio till CD om man inte har aktiverat att den ska ta emot trafikmeddelanden? Minns inte hur jag fick min antenn att gå ner igen, kanske med knapparna för att hissa upp och ner i olika kombinationer med radio/CD för att få den att inse var ändlägena är?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Savin Posted March 29, 2012 Author Report Share Posted March 29, 2012 Vill minnas att jag hade samma fenomen på min landcruiser 90 Lite långsökt kanske, men kan det vara så att antennen går ner när man byter från radio till CD om man inte har aktiverat att den ska ta emot trafikmeddelanden? Minns inte hur jag fick min antenn att gå ner igen, kanske med knapparna för att hissa upp och ner i olika kombinationer med radio/CD för att få den att inse var ändlägena är?? Det låter klokt. Jag får knappa lite och se om jag får bukt på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Savin Posted March 30, 2012 Author Report Share Posted March 30, 2012 Klydds teori stämde! Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted March 30, 2012 Report Share Posted March 30, 2012 Kul, då är man väl en teoretiker i alla fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts