MrWIB Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 Har ju köpt en Warn M8000 till bilen för att nån gång kunna dra upp den stackare som kör fast i närheten av mig, har nämligen läst att i 99% av fallen så får man dra upp andra, inte sig själv Nu till saken, rullade av wiren för att rulla på min syntetlina och noterade då det ganska usla svets-arbetet som är gjort på trumman. Det var en del mycket vassa svetsloppor längs med kanten på trumman. Det gör inte så mycket med wire kanske men med syntetlina känns det sådär att belasta det med 4 ton med massa vassa "kanter" här å där. Sagt å gjort så filade jag ner de kanter jag kände att kunde vara potentiella "knivar". Detta medför ju att trumman har fått lite mindre färg på sig än innan, så nu till frågan, behöver/bör man måla trumman? Tänker att wiren drar bort mycket färg, men syntetlinan skaver ju knappast så mycket så varför inte måla .... ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted March 11, 2012 Report Share Posted March 11, 2012 Har ju köpt en Warn M8000 till bilen för att nån gång kunna dra upp den stackare som kör fast i närheten av mig, har nämligen läst att i 99% av fallen så får man dra upp andra, inte sig själv Nu till saken, rullade av wiren för att rulla på min syntetlina och noterade då det ganska usla svets-arbetet som är gjort på trumman. Det var en del mycket vassa svetsloppor längs med kanten på trumman. Det gör inte så mycket med wire kanske men med syntetlina känns det sådär att belasta det med 4 ton med massa vassa "kanter" här å där. Sagt å gjort så filade jag ner de kanter jag kände att kunde vara potentiella "knivar". Detta medför ju att trumman har fått lite mindre färg på sig än innan, så nu till frågan, behöver/bör man måla trumman? Tänker att wiren drar bort mycket färg, men syntetlinan skaver ju knappast så mycket så varför inte måla .... ? Hej! Tyvärr är det så att Warn, T-Max och allt vad de heter, är av så bedrövlig kvalitet att de börjar rosta så snart man tagit ur dem ur kartongen. Svaret på din fråga: Spelar ingen roll - måla eller inte måla. Sedan rekommenderar jag dig att plocka isär vinschen innan du monterar den i bilen. Dela vinschen från motordelen och täta den med packningsmassa. Om du inte gör detta kommer vinschen även att rosta från insidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted March 11, 2012 Author Report Share Posted March 11, 2012 Hej! Tyvärr är det så att Warn, T-Max och allt vad de heter, är av så bedrövlig kvalitet att de börjar rosta så snart man tagit ur dem ur kartongen. Svaret på din fråga: Spelar ingen roll - måla eller inte måla. Sedan rekommenderar jag dig att plocka isär vinschen innan du monterar den i bilen. Dela vinschen från motordelen och täta den med packningsmassa. Om du inte gör detta kommer vinschen även att rosta från insidan. Ok, tackar för info. Blir väl till att måla lite, känns iaf bättre att börja så. Får väl plocka isär å täta oxå ... Trist när "märkes varor" inte riktigt lever upp till förväntningarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts