Jump to content

Webasto värmare

BJ42 Daniel

Recommended Posts

Hej,

Köpte för något tag sedan en begagnad 24v Webasto värmare med telestart. Hade tanken att ha den i min BJ45 med 24v, men blev inte så. Funderar nu på hur jag kan använda den i min HDJ80 med 12v. Kan man få ut 24v på något sätt från det andra batteriet som används vid start? Eller finns det något bra sätt att "spänningsboosta" från 12 till 24?

Hjälp! Eller bara att sälja och köpa 12v........

Visserligen går det ju med lite motstånd, dioder och transistor att bygga en, men Webaston drar väll en del A!

Och hur €#%& drivs fläkten? Får den sin ström via Webaston när den går va? Då är man ju "rökt" om man driver den med 24v :wacko: Eller?

Visserligen går det ju med lite motstånd, dioder och transistor att bygga en, men Webaston drar väll en del A!

Och hur €#%& drivs fläkten? Får den sin ström via Webaston när den går va? Då är man ju "rökt" om man driver den med 24v :wacko: Eller?

Det blir nog lite trixigt att få till det, den #&%/ fläkten ;) drivs ju mycke riktigt av webaston som då högst troligt skickar ut 24V.

/ Mecki

De säger Du bara för att kunna få köpa min värmare för en spottstyvel ;)

Men Du har nog rätt....

:oops: Va det så tydligt :rolleyes:

Löser det sig inte för dig kan vi väl se om jag får lov göra ett stödköp för att skämma bort 42:an ytterligare lite till :P

:oops: Va det så tydligt :rolleyes:

Löser det sig inte för dig kan vi väl se om jag får lov göra ett stödköp för att skämma bort 42:an ytterligare lite till :P

Haha mmm känner igen Dina knep;)

Nä men kanske kan använda själva telestartsmodulen iaf. den borde dom ju ha konstruerat för både 12 och 24v....eller? Jag får nog släpa mej ut i garaget och titta lite närmare på allt....är ju så "#€&%€ kallt bara :lol:

Är det kallt kan du ju alltid starta värmaren :twisted: Mouhahahaha......

Om du meddelar mig vad värmaren heter kan jag ev få fram ett kopplingschema på den, så kanske det går att utläsa om det går att göra om/köra på 12V, jag har en granne som jobbar på en bilfirma som är Webastoaktoriserad .

/ Mecki

Är det kallt kan du ju alltid starta värmaren :twisted: Mouhahahaha......

Om du meddelar mig vad värmaren heter kan jag ev få fram ett kopplingschema på den, så kanske det går att utläsa om det går att göra om/köra på 12V, jag har en granne som jobbar på en bilfirma som är Webastoaktoriserad .

/ Mecki

Gött, jag återkommer!