THERMOS Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Hur mycket kopplingsvätska drar era bilar? Jag får fylla upp ett par gånger per år. Använder iofs bilen flera gånger i veckan eftersom det är den enda bil jag har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mahindra Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 (edited) Det ska inte behöva fyllas då vätskan inte förbrukas. Någon slang som fuktar eller fuktigt runt huvud resp slav cyl? Edited January 28, 2012 by Mahindra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Kolla även i bilen runt axeln som går ut genom torpedväggen! Ta nu hand om min gamla pärla:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Hur mycket kopplingsvätska drar era bilar? Jag får fylla upp ett par gånger per år. Använder iofs bilen flera gånger i veckan eftersom det är den enda bil jag har. Kolla även dräneringshålet vid svänghjulskåpan (kommer vätska ur denna så kan det endast vara 1. motorolja, 2. vatten, 3. hydrovätska till kopplingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THERMOS Posted January 29, 2012 Author Report Share Posted January 29, 2012 Tackar för svar! Jag ska kolla lite närmare efter läckage. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted January 29, 2012 Report Share Posted January 29, 2012 Tackar för svar! Jag ska kolla lite närmare efter läckage. Förmodar att det är min gamla BJ42 du kör. Mitt misstag var att jag sålde den. Har du kvar originalhjulen? Det skall sitta smalare originalfälgar på den. Tyvärr så bytte köparen till nuvarande raggarfälgar. Synd. De jag hade till den var grålackade original splitfälgar. Fälgarna är något tyngre men med smalare hjul och däck så gick bilen som på räls. Tyvärr är det många som pimpar sina fina klenoder. Ursäkta min uppriktighet. Om du saknar bilens historia kan jag skicka några noter till dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THERMOS Posted January 29, 2012 Author Report Share Posted January 29, 2012 (edited) Fälgarna finns kvar och ligger i källaren. Dom känns väldigt tunga! Jag håller helt med om att man ska vara försiktig med gamla fina maskiner av alla slag. Mina 80-tals riskokare (Suzuki) är i fint originalskick. Nu på vintern har jag ett set retro alufälgar med lagom breda (smala) Cooper Discoverer M+S. Till sommaren ska jag göra mig av med whitespokefälgarna med feta däck. Dom är alldeles för spåriga och bullriga (och vulgära). Bilden till vänster tog jag till en annons (blocket) för hjulen. Tyvärr var det ingen som slog till trots att priset var beskedligt. Tänkte ev ordna original plåtfälg som är lättare än splitfälgarna. Skicka gärna info om bilen. Edited January 29, 2012 by THERMOS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts