Jump to content

BJ45 Buschtaxi samt 40-serie delar i oändlighet

BJ42 Daniel

Recommended Posts

Hej,

Har blivit galen och skall nu sälja av allt jag äger 40-serie väg.

1st BJ45 -81 Buschtaxi, Rostlagad och nästan 100% fri från rost. Ny bes utan anmärkning, endas 10k mil. Går som en klocka. Skattebefriad och bes vartannat år. 8 sitsar i skåpet 65kkr

1st BJ42 Rostig och danskreggad, Bud

1st BJ45 Buschtaxi kaross och ram (papperslös), Gotlands bil så inte mycket rost. Rostfritt tak, rutram, dörrar m.m. (säljes endas efter att den andra BJ45 är såld, då den är perfekt som reservdelsbil till den), 10kkr

Eftermarkands AC (vet ej om den funkar)

ARB-Bullbar (Den på bilden med massa rör) nästan omöjlig att få tag idag, då den inte tillverkas längre. Köpte den ny från Frankrike för 17kkr och säljer den inte under 12kkr.

Ny koppling och tryckplatta

Nya bromsok

Nya bromsband runt om

Nya hjullager runt om

Repsats till huvudbromscylinder

Nya framskärmar

Rostfri huv

Rostfri nosplåt

Spridar rör

Div lister, emblem osv.

M.m. m.m. 15år av hamstrande som nu skall bort.

Ring på 070-235868noll om Ni är intresserade, obs ger inte bort något, så glöm skambud. Skall ta bilder vid tillfälle och lägga upp här och ev på Blocket.

post-854-056670200 1314706915_thumb.jpg

Vad är detta Daniel???? :-o

Du måste verkligen blivit galen, tog Kola knäcken på dig totalt? ;)

Tyvärr så saknar jag inte så mycket i dagsläget bortsett från ett bra ställe att lagra allt på men AC aggregatet hade varit kul om man kunde få igång. Är det komplett med allt vad som behövs?

Du har möjligtvis inte en softtop + dörrar liggandes i dina samlingar som vill flytta till västkusten i stället?

Mecki

Vad är detta Daniel???? :-o

Du måste verkligen blivit galen, tog Kola knäcken på dig totalt? ;)

Tyvärr så saknar jag inte så mycket i dagsläget bortsett från ett bra ställe att lagra allt på men AC aggregatet hade varit kul om man kunde få igång. Är det komplett med allt vad som behövs?

Du har möjligtvis inte en softtop + dörrar liggandes i dina samlingar som vill flytta till västkusten i stället?

Mecki

Ja Du man kan undra :wacko:

Den skall vara i det närmaste komplett. Det jag tror saknas är en knapp till elen (två eller treläges knapp), och fästet till kompressorn, för vill minnas att jag inte förstod hur det skulle passa med det som satt på, men kan vara min okunskap (har inte lagt så mycket tid på det heller).

Jag är en hård kille så nej ingen softtop :rolleyes:

c'est la vie :huh:

Jag återkommer med ett bud på AC´n och hoppas på att den är kvar när jag är hemma igen efter Kolaresan .

För nu blir det lite stressigt att ta tag i det också.

Mecki

Edited by Mecki

OBS bilen hade inte varit körd eller tvättad på 10år när jag köpte den så "lätt" skitig på bilderna. Behöver en ordentlig tvätt, rubbing och pollering, eller hellack om man vill ha den i riktigt fint skick. Men jag tycker man bara skall rubba och pollera, så har man rätt "Afrikastuk" på den :rolleyes:

Den går som en klocka och det känns verkligen att den bara gått 10000mil (pigg i motor och distinkt i vxl lådan).

Edited by BJ42 Daniel

• 3 weeks later...

Man blir ju allt lite sugen på en urlandcruiser :) Du vill inte byta den mot en campinginredd HJ60 ?

Fråga kan man ju alltid... he he

/Johan

Sorry Johan, men tanken är att det skall bli mindre med TLC's på gården :rolleyes: Så nej tack!

Edited by BJ42 Daniel

• 2 weeks later...

Hej igen,

Det som nu finns kvar är:

1st BJ42 Rostig och danskreggad, 15kkr

1st BJ45 Buschtaxi kaross och ram (papperslös), Gotlands bil så inte mycket rost. Rostfritt tak, rutram, dörrar m.m. 10kkr

Eftermarkands AC (vet ej om den funkar) 1500:-

ARB-Bullbar (Den på bilden ovan med massa rör) nästan omöjlig att få tag idag, då den inte tillverkas längre. 12kkr

OBS jag prutar inte en krona! :-)

• 1 month later...

Hej igen,

Det som nu finns kvar är:

Eftermarkands AC modell anpassad för 40-serien (vet ej om den funkar) 1500:-

ARB-Bullbar (Den på bilden ovan med massa rör) nästan omöjlig att få tag idag, då den inte tillverkas längre. 12kkr

OBS jag prutar inte en krona! :-)

• 1 month later...