Rutan1 Posted May 29, 2011 Report Share Posted May 29, 2011 Hej! På torsdag hämtar jag en Toyota Hilux d-cab -08!! Ska bli så skönt att äntligen åka en bil som dels är ganska ny( slippa ligga på grusgången å skruva 24/7)och är jääkligt snygg! Tankarna och förhoppningarna på detta köp är oändliga. Har för avsikt att skaffa en camper att ställa på flaket för smidig lösning av sovplats då vi far runt i Sverige sommartid! Men hur stor är egentligen flakytan på en bil som min? Vilken camper passar? Har letat på nätet men inte lyckats få fatt i några mått! Hoppas på svar från Er som vet! Vänligen Rutan1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralston Posted May 29, 2011 Report Share Posted May 29, 2011 (edited) står på toyotas hemsida i hilux produktblad hur stort flaket är. på D-cab ca 150x150cm och sedan är där hjulhus som snor lite plats. för att vara exakt; längd flak 1520mm bredd flak 1515mm höjd flak 450mm mellan hjulhusen är det 1080mm Edited May 29, 2011 by Ralston Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rutan1 Posted May 29, 2011 Author Report Share Posted May 29, 2011 Jag tackar så ödmjukast för svaret! Då återstå bara att försöka hitta en Camper som passar! Och lite större fälg å däck... Tack igen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted June 5, 2011 Report Share Posted June 5, 2011 Råkade se denna på blocket.se http://www.blocket.se/goteborg/Camper_34170836.htm?ca=16&w=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rutan1 Posted June 11, 2011 Author Report Share Posted June 11, 2011 Tackar! Har nu åkt Hilux lite över en vecka och är mycket nöjd! Får väl ta å lägga upp en bild på pärlan har på forumet snart! // Rutan1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rutan1 Posted June 11, 2011 Author Report Share Posted June 11, 2011 Bild på 2 skönheter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts