Gaup Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Har inte riktigt bestämt mig.. funderar på att lägga HZ1 i BJ45án och i så fall så säljer jag B3án.. sitter ett garret agregat (saab lågtryk) på den och funkar suveränt... motorn har gått lite under 17000mil ny bytt vatten pump.. vad bjudes... se om det får mig att bestämma mig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Har inte riktigt bestämt mig.. funderar på att lägga HZ1 i BJ45án och i så fall så säljer jag B3án.. sitter ett garret agregat (saab lågtryk) på den och funkar suveränt... motorn har gått lite under 17000mil ny bytt vatten pump.. vad bjudes... se om det får mig att bestämma mig... Tjena! Hur är konverteringen gjord? Vänt grenrör med omsvetsad flänns eller ett helt hemma svetsat? Vad är det för garret agregat, eller från vilken Saab? Bild på motorn? (även om bilden på Din pickis var fin ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaup Posted April 9, 2011 Author Report Share Posted April 9, 2011 Orginal lc grenrör för turbo kostade bara 1600kr från toyota och jag ska ta och plåta motorn.. sitter även en laddkylare från volvo240 inte för att det gör så mycket skillnad.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaup Posted April 9, 2011 Author Report Share Posted April 9, 2011 Grenrör från en 13B-T.. bara för klargöra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted April 12, 2011 Report Share Posted April 12, 2011 Grenrör från en 13B-T.. bara för klargöra Förstod att det var till en 13B-T Passade alltså Saab turbon direkt på de grenröret? Bilder tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Östen Posted April 13, 2011 Report Share Posted April 13, 2011 Man kanske skulle uppgradera sin BJ. Den har ju så förnämliga vägegenskaper att lite mer kraft inte skulle vara fel. Undrar vad du haft för förbrukning med turbomotorn. Antar att den är ungefär lika stark som den med 13B-T. Vore kul med bilder! Östen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaup Posted April 13, 2011 Author Report Share Posted April 13, 2011 Hej förbrukningen ligger på ca 1.15 per mil då stressar jag inte bara håller undan lastbilarna.. lite bilder och jag har gjort en adapter mellan turbo och grenrör det bästa är att nu sackar man inte i de vanliga backarna och man vågar sig på att göra omkörningar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts