Jump to content

Drag i Dubai

Peder

Recommended Posts

Är fn på affärsresa i Qatar och Dubai. Här är det i motsats till Sverige sänker man bilarna istället och kör med 22" fälgar. Dräller av FJ-Cruiser lackade i pärlemo på >20" kromade fälgar. Går som f..n.

Annars mycket LC (knappt några dieslar, mest bensinare). I övrigt gillar jag inte Dubai (förutom sanden). Var ute igår och åkte i sanddynorna med en Jaguar XKR(!) - gick hur bra som helst - bara man kör mer än 80-90 km/h. När vi åkte tillbaka så lät bromsarna som en stenkross. Men vad gör det?! - Det är bara köpa nytt.

Vi såg också ett par tubaner som var ute och lekte dragracing med sina Ferrari F1'or på en rak asfaltsväg. Den ena mådde nog inte så bra då det sprutade olja under bilen. Men kul hade de (nog).

Dubai är fult - Qatar och Doha var riktigt spännande dock (mer stil och mindre Disneyland).

Mvh,

//Peder

Hmmm ...... :idea: Det kanske är en low rider man skall bygga av pickupen istället. Den är ju redan hängig i fjädringen och så sparar man ju in pengarna på att köpa OME-kit ;) .

Det ser ju inte så dumt ut http://speedhunters.com/archive/2008/10/30/car-feature-gt-gt-fj45-land-cruiser-lowboy-hot-rod.aspx :wub:

Old Cruisers never die ........

Martin, sitter nu på flygplatsen och skall till Qatar - så det blev inte mycket tid över. Kommer fler gånger. Men du provade aldrig en Jagga XKR in the dunes. Nu satt jag bredvid och det var väl det. Killen som körde var tokig.

Helt rätt, det gjorde jag aldrig.  Men jag bärgade ett antal vrak av Volvo xc90, BMV X5 och ett antal olika Audi modeller inkluderat A4 där förarna trodde att det var en terrängbilar bara för att de har 4 hjuls drift. Man kunde enkelt följa spåren där plastbitarna trillat av.

Dock finns det de som kan köra i öknen med en vanlig bil. Vad sägs om Toyota Corolla? Fungerar utmärkt om man vet hur man skall göra.

http://me4x4.com/index.php?module=mGallery2&g2_itemId=36451&g2_imageViewsIndex=1&g2_GALLERYSID=a15a3948915012c6b9977b1e02a81cf0