Jump to content

Cooperfestivalen 6-8/8, Borås

Klydd

Recommended Posts

Borås Jeepklubb anordnar som vanligt Cooperfestivalen på Bråt utanför Borås. I år krockar den tyvärr med Häggumaträffen i Skövde.

Cooperfestivalen 6-8/8

Fredag campingen öppnar 16:00.

Nattorientering start ca 21:00

Lördag Insläppet öppnar 8:00. Körning från 9:00-17:00.

Söndag Körning från 9:00

Mer info hittar man på Borås Jeepklubb's hemsida

Jag åker upp med några från KJK och kör nattorienteringen på fredagen, antingen blir det hemfärd direkt efteråt eller så blir det några timmar sömn innan jag ställer kosan hemmåt igen. Det blir ingen körning för mig på lördan för vi skall på bröllopsfest.

Nån mer som skall till Borås eller åker alla till Skövde?

Tror jag kan komma förbi Borås-träffen. Är det någon annan som ska upp ifrån Gbg (kanske under fredagen) vore det ju kanon att slå följe...

Nja förresten, blir snarare lördag nu för min del. Men någon som vill slå följe då är hjärtligt välkommen. :geek:

Det blir fredag kväll i Borås för min del (co-driver till Mecki) och lördag siktar jag på Skövde.

mbolo, du är inte sugen på att planera om destinationen och köra med till Skövde istället på lördag?

En kanonkväll i Borås! Fantastiskt kul med mörkret, och vad vilsen man kan bli!! :lol: Nattens orienteringsövning bestod i att ta sig till ett antal (10) kontroller utmärkta på en karta och fixa en stämpel. Problemet var bara att stämplingskortet satt fast i ett snöre på bilen och snöret var ju lite kort... :geek: Men, vi hittade 5 kontroller och lyckades stämpla 2. En tredje stämpel var vi bara en lite dryg decimeter ifrån...

Mecki lägger säkert in någon bild här vid tillfälle.

Tack Klydd för att du agerade co-driver, synd att vi inte kunde ta fler kontroller. Nästa gång så underlättar det nog om vi kan åka ihop med några andra så att man kan hjälpas åt att satsa ut till dom mer otillgängliga kontrollerna.

Stundtals så åkte man helt ensam och vissa gick in för tävlingen stenhårt så dom hade inte tid att dra loss folk som fastnade. Tack också till den Danske förare som förbarmade sig över oss när vi sjönk ner i träsket och fastnade. Det känns bra med 2 st avklarade kontroller första gången på en nattorientering, det var roligt att åka runt och kolla på dom som inte gav upp och kämpade in i det sista med att plocka poäng.

Här är några bilder från kvällens bravader. http://picasaweb.google.se/mikael.jodin ... directlink