Gå till innehåll

NLCK Landstreff

Carl

Rekommendera Poster

Fick en inbjudan till Landstreff från NLCK. Det var ca 50 mil bort från där jag bor men då jag gillar Norge så åkte jag dit. En resa som jag inte ångrar. Kom dit fredag förmiddag o möttes av ett stort välkommen. Har varit medlem på deras forum några år o därigenom haft en del kontakter. När jag kör in på parkeringen kommer genast fram en kille, Dag Einar o hälsar mig välkommen. Fick sedan ett fantastiskt välkomnande o blev bjuden på all mat för helgen, det stod NLCK för. Vi hade en hel del trevliga aktiviteter under dagarna med GPS tävling, olika utfärder samt manöverprov o inte minst dragrace. Var ganska intressant att min 120 standard kom 2:a på dragracet bland 120:or trots att den saknar chip mm. Kunde dock konstatera att det sannolikt berodde på att

jag behållit nära standarddimension på däcken. De chippade jag raceade mot var Artic Trac bilar med betydligt större däck.

NLCK är en imponerande förening med mer än 700 medlemmar, mer än 2300 medlemmar på forumet. Toyota Norge är mycket välvilligt inställda till föreningen o på fredagskvällen kom Toyota Norges tekniska chef o höll en mycket intressant information.

Vi har haft många intressanta diskussioner på träffen, det finns ett stort intresse från NLCK att ordna en gemensam träff med den svenska motsvarigheten i närtid. Ett problem i Norge är att det är nästan omöjligt att få till stånd Off Road körning. Hoppas att vi i Toyota 4X4 klubben kan slå våra kloka ihop o försöka ordna till en träff ganska nära gränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Carl,

Det låter som du haft det trevligt.

När jag skicka inbjudan till vår vårträff var det ingen från NLCK som ens svarade, så jag tror att intresset att komma till Sverige förmodligen är ganska svalt :)

Länk till kommentar

Kan bara säga att det vid de diskussioner vi hade nu i helgen så uppfattade jag det precis tvärtom. Intresset från NLCK var stort. Tydligen så har det för ett antal år sedan funnits ett utbyte, bl.a vid en träff i närheten av Charlottenberg.

Länk till kommentar