Jump to content

Kan man regga en sån här i Sverige?

ankarback

Recommended Posts

Vet att många här har koll på import. Satt och kollade på cruiser-connections hemsida och man blir ju lite sugen...

Kan man regga en sån här i Sverige: http://cruiser-connection.com/system/en_cars/detail.php?nr=641&rubric=EN-CARS& ? Jag kommer inte ihåg om det är euro 4 eller euro 5 dom måste vara för att det skall fungera.

/Johan

Om man kan regga den i Tyskland borde det inte vara något problem. Om inte annat kan man ju ta in den begagnad vilket innebär minst 6 mån och 600 mil (ungefär - kommer inte ihåg exakt just nu). Så är det iallafall med en husbil som jag för tillfället överväger import av.

Att ta in den begagnad är säkert billigast för då är det tyska skatter vid nybilsregistreringen. Tex betydligt lägre moms. De svenska avgifterna vid privatimport är betydligt mindre än avgifterna vid nybilsregistrering. Det är därför nästan alla svenska husbilshandlare säljer många nästan nya begagnade husbilar från Tyskland.

/Anders

Ja som flyttgods men då ska du bo utomlands i minst 1år & ägt bilen i minst 8månader innan du tar hem den.

Försökte lösa det att köpa en ny sådan för ett år sedan det var omöjligt & toyota själva kunde inte lösa det heller.

Men jag fick köpa en utan papper av toyota om jag ville.

Vänta till diesel V8:an kommer, samma som dom har i Australien. Den är euro4 och har ju numera även airbags. Det var meningen att den skulle komma i början på detta året men vi väntar fortfarande. Då kan du ju till och med få en 76:a med kortare hjulbas och 4 dörrar…

Misstänkte att flyttgods var enda sättet. V8 vill jag inte ha hursomhelst. 1HZ motorn är ju den sista som inte har massa elektronik och går att laga själv utan diagnosdator.

Lär ju inte vara aktuellt med bilbyte dom närmaste åren iallafall, var mest nyfiken om någon visste säkert. Sen kan man ju alltid leta begagnat lite längre fram.

/Johan