Jump to content

Mek/uppställningsplats i GBG Intressekoll

Mecki

Recommended Posts

Kollar av intresset för om det är några som är intresserade av att vara med och dela på en lokal på 65-70kvm centralt belägen i västra Göteborg. Det blir en lokal ledig i samma hus som jag har firman i och jag har första tjing. Fastighetsägaren vill bara hyra ut till företag och han vill helst att jag tar den eftersom jag redan hyr av honom. Jag har idagsläget inget behov av större yta till verksamheten men vill ändå inte släppa den nu när tillfället kommit. Så jag försöker på detta sätt.

Det blir väl 3-4 st platser om man skall meka, storleken är ca 7m bred, 12 m djup och takhöjden är ca 3 m. Det finns en vikport i ena sidan av 7m bredden samt en gångdörr, inga fönster. Det skall även finnas en toalett och lite elurtag samt belysning och värme. Hyran kommer då att hamna på 1500:-till 2000:- i månaden och plats och hyrs bar ut på årsbasis. Jag vet inte om det är mycket eller inte då man bara skall ha det för hobby mek men det är alltid svårt att hitta centralt belägna lokaler så kom med synpunkter. Finns det inget intresse låter jag tillfället passera.

Det är ingen panik att bestämma sig ännu för dom som har lokalen i dag har bara sagt till att om man kan hitta en ny hyresgäst så vill dom lämna den, men ju tidigare jag kan lämna besked ju bättre blir det.

Dett erbjudande vänder sig enbart till forumet deltagare och en plats kan först bli aktuell efter en kontroll av dig som person då jag går i god för kontraktet med min firma.

Det kanske kan bli en LC oas på Västkusten ;)

OK ! Mats.

Intresset är noterat , du står först i kön :)

Jag kom i håg att du pratade om att få tag i en mekplats när vi var på vårträffen.

Men vi får väl avvakt och se att vi blir några till för annars så kanske det inte bär sig ekonomiskt.

lysande initiativ! Tyvärr så är det inte läge för mig just nu, men jag hoppas på andra så jag i alla fall kan komma förbi och sparka däck! 8-)

Du kan väl ställa hit dina reservdäck så du kan komma hit och sparka på dom med jämna mellanrum :)

Skämt åt sido, det behöver ju inte vara en mekplats, har man inte plats hemma för alla tillbehör (taktält, reservdäck, expeditionsutrustning mm) kan man ju gå ihop några stycken och dela på en plats för att förvara sina saker, det står mycket säkrare här än i nått källarförråd.

• 4 weeks later...
  • 4 months later...

Jag är fortsatt intresserad av att få hyra en mek-plats i Göteborgsområdet.

Någon som kan komma med uppslag att nysta vidare på?

Mvh

Mats

Hej Mats.

Det verkar lite svårt att få ihop några till att dela på denna lokalen så jag tycker det blir för dyrt att dela den på bara 2 ev 3 man. Dyker det upp en lösning eller nått annat så hör jag av mig.

Hej Mats.

Det verkar lite svårt att få ihop några till att dela på denna lokalen så jag tycker det blir för dyrt att dela den på bara 2 ev 3 man. Dyker det upp en lösning eller nått annat så hör jag av mig.

Tack.

Mvh

Mats