Anton Posted February 13, 2010 Report Share Posted February 13, 2010 När jag gör sökning på Toyodiy.com så finns det två topplock när jag har valt fram vår bil. Ett som heter 11101-58013 och ett 11101-58050. Är det någon som kan någon fundering på varför? Funkar båda två eller vad kan det vara? Skulle vara kanon med lite förtydligande ifall vi hittar det ena eller andra.. Här är länk när jag har gjort bilval och är framme i motor katalogen.. http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1987_TOYOTA_LAND+CRUISER_BJ75LV-MRW_1104.html Ha det!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toyota Posted February 13, 2010 Report Share Posted February 13, 2010 Jag har en fin 3b motor över om du har en dålig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonatan Posted February 14, 2010 Report Share Posted February 14, 2010 Jag har en fin 3b motor över om du har en dålig Levererar du till Tunisien så blir han nog nöjd Men det kan kanske vara bra att veta som sista utväg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toyota Posted February 14, 2010 Report Share Posted February 14, 2010 Jag har en fin 3b motor över om du har en dålig Levererar du till Tunisien så blir han nog nöjd Men det kan kanske vara bra att veta som sista utväg! Går väll att skicka en topp om det krisar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Björlin Posted February 14, 2010 Report Share Posted February 14, 2010 Jag bytte topp på min gamle BJ75a, då hittade jag en motor i danmark med samma beteckning 3B. Den toppen skiljde sig lite mot den gamla med ventilerna. Dom var några millimeter mindre på den "nya" men i övrigt passade toppen fint. Skilnaden jag märkte mot en annan BJ75a var att min var mycket segare på landsväg men bottenvridet blev bättre, den gick tills den nästan stod still innan motorn dog.. Skulle kunna vara en sån sak som skiljer på dem du hittat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts