Klydd Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 Jag har lite funderingar över AC'n på min bil. Den blåser svalt, men inte kallt. Symptom: AC kompressorn slår till och från ganska ofta, igång kanske 45 sekunder och sedan av ungefär lika länge. Systemet har rätt mängd medel och läcker inte (längre). Kompressorn rasslar en del, men inte så man tror att den ska lägga av direkt. Mina funderar är nu: 1/ Kan kompressorn vara dålig, eller fungerar den likadant fram tills att lagerna havererar? 2/ Kan den dåliga kylverkan bero på expansionsventilen? I mitt tycke så låter det troligt, men jag är bara en teoretiker . Som jag funderar runt detta är; om denna ventil inte gör sitt jobb så blir det inte kallt, samt trycket på respektive sidor om denna stämmer dåligt vilket skulle kunna göra att någon trycksensor stänger av och på kompressorn. Åsikter? Idéer? Lösningar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted May 18, 2009 Author Report Share Posted May 18, 2009 liten rapport: Efter att fått uppmätt och provkört grejorna och mindre justering visade det sig att allt fungerar som det ska, förutom att kompressorn låter lite. Trycken ligger bra och det blir ca 10-11 grader i utblåsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts