Ronnie79 Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Nån som hört talas om parabolic bladfjädrar och har nån erfarenhet av dom? Som dessa: http://www.parabolicsuspension.com/general.htm Vill försöka göra mina stridsvagnar lite komfortablare utan att bygga om till spiralfjädring. Köpte en till HJ60 igår där verkligen komforten behöver förbättras på, kändes nästan helt stum... Min andra känns som rena limousinen i jämförelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Hej! Du kommer märka mycket större komfort med paraboliska bladfjädrar. Fjäderbladen har en bättre rörlighet och"glider" bättre mot varandra. Gör fjädringen mer följsam och mjukare. Spiraler är dock optimalt om man inte skall lasta för mycket. Men i ditt fall skulle jag absolut titta efter paraboliska fjäderblad. mvh, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie79 Posted March 25, 2009 Author Report Share Posted March 25, 2009 Det var lång leveranstid och dyrt (20')med paraboler så då kan jag lika gärna testa att löpa linan ut spiralkonvertera istället. Tänkte använda mig av 80 fjädrar fast med egentillverkade kraftigare länkarmar. Blir 3 link för maximalt flex och komfort. Det svåra blir nog att få den relativt högfartstabil med hög last, det blir en utmaning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts