Gå till innehåll

Frågor om snorkel till HZJ 75

Rekommendera Poster

Hade tänkt att montera en snorkel på LCn, är det någon som har erfarenheter angående olika modeller?

Hur är det med kvalité, är den olika på olika fabrikat?

Är det olika bra funktion på dem eller går det lika bra med vilken snorkel som helst..

Vart hittar man bra priser.. 5000:-+ känns lite omotiverat för ett plaströr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Björn !!

Igentligen finns det väll bara tre modeller till 75´an TJM, Safari eller original.

Har monterat någon tjm och ett par safari och jag tyckte safarin verkar vara av bättre kvalitet.

Dock är det nog ytterst små skillnader.

Kanske värt att kolla om det inte går att hitta en original snorkel ?

Vet ej om 75´an har en jätte speciell snorkel men jag har betalat mellan 2500-4000inkl för de har köpt.

Länk till kommentar

De flesta verkar anse att Safari är den bästa snorkeln till 70-serien.

Jag köpte en begagnad Safari till min HZJ78 men innan jag hann montera den så kom jag över en orginal till 50% rabatt när Cruiser Connection hade sin rea efter jul.

Fördelen med Safarin är att den är i ett stycke medan motsvarande på orginalsnorkeln är tre delar som behöver tätas med sikaflex eller liknande vid monteringen. Men orginal är ju alltid orginal.

Du kan köpa min Safari om du är intresserad. Den är komplett med luftburk och har suttit på en BJ73.

/Anders

Länk till kommentar

Vart har du köpt snorklarna då?

//Björn

Hej Björn !!

Igentligen finns det väll bara tre modeller till 75´an TJM, Safari eller original.

Har monterat någon tjm och ett par safari och jag tyckte safarin verkar vara av bättre kvalitet.

Dock är det nog ytterst små skillnader.

Kanske värt att kolla om det inte går att hitta en original snorkel ?

Vet ej om 75´an har en jätte speciell snorkel men jag har betalat mellan 2500-4000inkl för de har köpt.

Länk till kommentar