Robert G Postad 22 februari, 2024 Rapport Share Postad 22 februari, 2024 Ngn som har en KCR Box i en LC 100 motor 1HD FTE, 1999? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fillefloe Postad 22 februari, 2024 Rapport Share Postad 22 februari, 2024 Hej, Jag har en liggandes. Samt Manual. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Robert G Postad 23 februari, 2024 Författare Rapport Share Postad 23 februari, 2024 Hej, ok tack. Formulerade mig kanske dåligt. Har en ny hör också men vart fundersam på hur den fungerar då det är mekanisk insprutning på 1999 1HD FTE motorn, elektroniska kom väl först 2003. Har du ngn erfarenhet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fillefloe Postad 23 februari, 2024 Rapport Share Postad 23 februari, 2024 Mig veterligen är dom lika från 99-07 på LC100 med 1HD-FTE. Ev. skillnad på t.ex HDJ79. ECUn finns i early och late model, med olika utgångar. Enligt KCRs hemsida finns det bara ett chip för LC100 1HD-FTE. På UniChip är det 99-02 och ett annat 02-07. Om du skall byta turbo m.m så hade jag köpt ett UniChip. KCR chippet tar inte hänsyn till växellådan, det gör UniChip, då du pluggar in den på ECU. UniChip är också vältestat i många år. Annars är det Manolo Performance i Spanien. www.mwr4x4.com Han har lite egna grejer och verkar väldigt kunnig. Jag har 3" från Turbo, och bytt ut orginal insugsrör från Snorkel till Luftfilterboxen till ett 90m's rör, samt blockerat vakuumslangen från EGR. Den går helt klart bättre. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Robert G Postad 23 februari, 2024 Författare Rapport Share Postad 23 februari, 2024 Tusen tack 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster