Gå till innehåll

Land cruiser 100 V8

Gunnar

Rekommendera Poster

Har fått förändrat bilbehov och kommer sälja min kära LC. Det är en -99 100-serie, V8 bensin. Haft den i lite drygt två år men inte hunnit köra så mycket då jag bott utomlands större delen av tiden. Den lever verkligen upp till ryktet om att vara världens bästa bil. Sinnessjuk framkomlighet och samtidigt limousinekomfort.

Höjd 2" med Old man EMU

BF goodrich allterrain T/A KO2 (de enda allrounddäcken som verkligen funkar även på vintern)

Nyss gjort stor service hos Toyota och bla bytt alla oljor, filter, stift, tändspolar samt bromsskivor och ok runt om. Motor, låda osv, allt funkar precis som det ska.

Nån liten buckla finns, men minimalt med rost.

Har strax gått 35.000mil

Tänkte lämna den för lite små-touch up, polering och rekond, innan jag lägger ut den på blocket, men postar här så länge. Kommer finnas tillgänglig att se/provköra inom ett par veckor. Finns utanför Alingsås.

160000kr el högsta bud.

Jag har några bilder att visa men är tydligen för IT-handikappad för att lyckas ladda upp dem här. Den är svart och fin! Maila så kan jag skicka bild privat.

• Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2021-10-25 på 21:58, Gunnar säger:

Får jag anmäla mitt intresse för bilen?

mvh Pelle Lydmar

0708223161 / lydmar@lydmar.com

Har fått förändrat bilbehov och kommer sälja min kära LC. Det är en -99 100-serie, V8 bensin. Haft den i lite drygt två år men inte hunnit köra så mycket då jag bott utomlands större delen av tiden. Den lever verkligen upp till ryktet om att vara världens bästa bil. Sinnessjuk framkomlighet och samtidigt limousinekomfort.

Höjd 2" med Old man EMU

BF goodrich allterrain T/A KO2 (de enda allrounddäcken som verkligen funkar även på vintern)

Nyss gjort stor service hos Toyota och bla bytt alla oljor, filter, stift, tändspolar samt bromsskivor och ok runt om. Motor, låda osv, allt funkar precis som det ska.

Nån liten buckla finns, men minimalt med rost.

Har strax gått 35.000mil

Tänkte lämna den för lite små-touch up, polering och rekond, innan jag lägger ut den på blocket, men postar här så länge. Kommer finnas tillgänglig att se/provköra inom ett par veckor. Finns utanför Alingsås.

160000kr el högsta bud.

Jag har några bilder att visa men är tydligen för IT-handikappad för att lyckas ladda upp dem här. Den är svart och fin! Maila så kan jag skicka bild privat.

Länk till kommentar

Vad tråkigt att du ska sälja min gamla bil, Gunnar. Den ser fortfarande väldigt fin ut!

Har du bytt till OME? Jag monterade Tough Dog fjädrar och dämpare. AHC är bortkopplat, så klart.

Nästa ägare gör en bra affär och får en fin bil. Gunnar är dessutom en trevlig kille att göra affärer med.

Redigerad av Christian
  • Like 3
Länk till kommentar

Tack så mycket Christian! Ja, det är med sorg man säljer en så fin och rolig bil. Jag vill minnas att du nämnde att det var OME på den, men jag kan absolut ha fel. Har inte bytt från vad du hade monterat.

Verkar inte som man kan redigera annonsen (?), men vill då iaf skriva här att det Christian säger stämmer, bara så ingen ska tycka att jag påstår ngt som inte stämmer. Glömde även skriva att det sitter ett nytt batteri i.

Redigerad av Gunnar
  • Like 4
Länk till kommentar

• 1 month later...
  • 3 weeks later...