mattan Posted February 24, 2021 Report Share Posted February 24, 2021 Hej Jag har som rubriken beskriver ett klonkande ljud från framvagnen när jag stöter på små ojämnheter/potthål. På vanliga bilar är det inte så stort bekymmer att med hjälp av ett brytjärn kunna se vart det är dagt att byta en bussning eller något liknande. Men på dessa riktiga bilarna är det ju lite mera tyngd på delarna som gör det svårt att på samma sätt se vart det glappar (tycker jag iaf) när man bryter lite här och var. Jag gjorde det lite enkelt för mig och började att byta det som var enklast. I mitt fall de yttre krängningshämmarbussningarna. Tyvärr ingen skillnad. Min högra stötdämpare fuktar lite så det är dags för byte där. Men det är knappast det som är boven. Min nästa tro är att det skulle kunna vara det övre fjäderbenslagret. Eller har någon här andra tips eller erfarenheter? Visst kan jag lämna in för att få det utrett, men det här borde ändå vara en inte alltför svår sak att fixa så länge man inte har tummarna på ryggen. Tilläggas är att bilen har KDSS. Mvh // Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts