Emil Ekenberg Posted November 19, 2020 Report Share Posted November 19, 2020 Hej på er! Jag är ny på detta forum och har lite strul med min 150 av 2014 årsmodell. Har tappat funktionen nästan helt på kontrollpanelen på förarsidan för elhissar och centrallås. Det enda som funkar sporadiskt är att förarrutan går ner ca 1cm sen får man vänta en bra stund innan man får upp den igen. Bytte panel utan resultat. Har även kollat upp kablarna mellan stolpar och dörrar. Kan köra funktionen för elhiss på förarsidan direkt på kretskortet om jag lägger på can bus spänning från kontakten in på kortet. Borde ju var en separat styrenhet som styr dessa funktioner men frågan är vilka mer. På VW har man en komfortbox som styr sådana här funktioner. Någon kanske har en idé som kan hjälpa mig. Hade problem i somras med att bilen inte gick att stänga av då blev lösningen att dra ut ett relä till instrumenteringen. När man försökte stänga av fortsatte mätarhusen att lysa medans resterande belysning på instrumentet slickande. Bilen fick stå på tork en vecka sedan har det problemet vart ur världen. Nu börjar man ju undra om det har nåt samband. Bilen funkar ju super i övrigt så använder den varje dag. mvh Emil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaup Posted November 21, 2020 Report Share Posted November 21, 2020 Låter som om du har problem med jorden...... Kolla upp jord punkterna borsta dom eller den ren på oxid och på med lite batterifett ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts