Jump to content

Säten till BJ 42

Hummer

Recommended Posts

Den bilen såldes ursprungligen i Danmark men jag tror inte att dom såldes med baksäten där, du får kolla lite närmare på om det finns hål för att fästa fast stolar och säkerhetsbälten.

/ Mecki

1 hour ago, Mecki said:

Det skall vara frammåtvända bakstolar i den bilen.

https://images.app.goo.gl/woceFJz4YefaUFPc6

Så du får nog söka via Google eller Ebay.

/ Mecki

Jag har aldrig set de typ av säte innan! jag trodde innan att jag vet mycket om 40 serie men från igår hittills viste jag att det är jag inte.

2 timmar sedan, Hummer säger:

Jag har aldrig set de typ av säte innan! jag trodde innan att jag vet mycket om 40 serie men från igår hittills viste jag att det är jag inte.

Jag har inte heller sett dom i verkligheten, bara på bild så dom är nog inte så vanliga här.

Från början trodde jag också att det var enkelt och att det bara fanns långa och korta 40-serie men ju mer man gräver i det ju mer får man lära sig ☺️ 

Som tur är så finns det en hel del forummedlemmar här som har koll på 40-serien och kan hjälpa till när det uppstår frågor och problem.

Enligt interiörkoden på din bil skall det vara en brun inredning och med plastdetaljerna på sidorna i hardtopen är det högst troligt att din bil är en BJ42LX och då skall det tydligen vara framåtvända stolar där bak.

Min 42:a har samma interörskod (FB41) sim din men saknar den inredningen förutom dom bruna dörrsidorna.

/ Mecki

• Like 2

Tack för info! 
Jag ska lägga allt fokus på att den ska gå genom besiktning så blir det enklare att flytta o köra den när det behövs o allt annat kommer efter hand, jag kommer säkert att behöva din hjälp med det, så klart om det är ok :) Abu Jabal

• Like 1

Varsågod ?

Det är nog inte fel att börja med att få den besiktigad för då kan man ju göra en rullande renovering, köra på sommaren och meka på vintern ?

Inga problem, fråga på bara för kan inte jag svara så finns det andra som kan .

/ Mecki

• Like 3