frewal Posted May 8, 2019 Report Share Posted May 8, 2019 Hej, Min kära LC120 2007 D4d med 25000 mil på mätaren har börjat läcka styrservoolja. Förra veckan började det vina om styrservon. Fyllde på olja, knappt en deciliter. Efter det fungerade styrningen som den skulle och inget vinande. Körde 15 mil och efter det hade oljenivån sjunkit igen till ungefär samma som innan jag fyllde på, dock inget vinande. Har kollat och känt uppifrån men inte sett var läckaget kommer ifrån. Det är fuktigt på plåten under motorn och på ett rör som löper horisontellt. Skulle älska att sätta tänderna i detta men har tyvärr inte tid själv den kommande tiden. Någon som har något tips, trix eller känt fel? Lokala mecken föreslog att jag skulle prova med RISLONE Power Steering Stop Leak. https://www.oljemagasinet.se/index.php?route=product/product&product_id=3708&gclid=EAIaIQobChMIs7uzrLyL4gIVROaaCh0ahANkEAQYASABEgLGQPD_BwE Känns som hokuspokus, någon som provat? Riskerar jag något med att prova? Fredrik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frewal Posted August 7, 2019 Author Report Share Posted August 7, 2019 Det var ett litet läckage från ett returrör. Gick att åtgärda utan större operation och kostnad. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted August 7, 2019 Report Share Posted August 7, 2019 Gött att det löste sig så lätt ? / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts