Jump to content

2L-T gick med timingen 180 grader fel


Toder

Recommended Posts

Hämtade min landcruiser hos meken efter att pumpen vart satt i testbänk, efter mycket om och men gick den igång, vi trodde luft i bränsleledningarna, hur som så körde jag hem den igen ca 1km, sen fick jag inget liv i den igen, gick ut idag och efter några försök att få liv i den bestämde jag mig för att kolla timingen på pumpen, tog lös första spridarröret uppe vid spridaren och tog lös kamremmen, vred på nyckeln så solenoiden på pumpen öppnade, sen vred jag snabbt för hand pumpen och kollade samtidigt på spridarröret, på så sätt lokaliserade jag vart nollan på pumpen va nu, monterade dit kamremmen med korrekt timing och spridarröret och vred på nyckeln, bilen gick igång och är lättstartad igen. Anledningen till att jag fick nyttja denna metod va för att ena meken som hade isär pumpen lyckades på något sätt få nollan på remhjulet att hamna 180 grader fel, men nu var den alltså återställd till ordinarie grundning. (Kanske luddigt förklarat, men svårt att förklara det bättre)

Edited by Toder
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.