Jump to content

Lj70 tappar bränsletrycket

Toder

Recommended Posts

Fått igång min lj70 nu, men den vill inte varva mer än 1500, men om man pumpar på primern på filtret så går den varva upp fullt. Vet att backventilerna i primern va lite sådär, fick dom att funka lite, men kan det vara det som ställer till det? Vad kan vara andra saker att kika efter? Just nu är en 25L dunk med diesel kopplad direkt till filtret istället för tanken. 

Där kör jag den runt parkeringen, men man hör om man lyssnar noga hur den typ bluddrar till vid gaspådrag. 

Det kan sitta en sil vid pumpen , det gör det på flera av de äldre LC jag skruvat med. På en av mina var den så full med skit att det var inte konstigt bilen inte gick klokt. Sen är det även vanligt med läckage i filterhållaren där du primar, man kan köpa en ny för typ 300kr på nätet.

• Like 3

Den sitter invid anslutningen på pumpen, om den inte är bortplockad, det är en skit liten sil typ max en 10 öring i storlek.

bort me själva grejen där slangen sitter å innanför den.

inte för att det är bra, men man kan ju stoppa slangen direkt på pumpen för att utesluta läckage.

å pumpen läcker väl inte? 

5 timmar sedan, Runekebab säger:

Den sitter invid anslutningen på pumpen, om den inte är bortplockad, det är en skit liten sil typ max en 10 öring i storlek.

bort me själva grejen där slangen sitter å innanför den.

inte för att det är bra, men man kan ju stoppa slangen direkt på pumpen för att utesluta läckage.

å pumpen läcker väl inte? 

Okej jag får kika på det, pumpen är nyss genomgången, problemet innan va att primern va förbikopplad och pumpen hade fastnat på full gas.  Köpte nytt filter och, ultraljudstvättade primern, fick den att funka att pumpa med, men nu verkar det som den suger luft istället. Väntar på en ny

Edited by Toder
  • Like 1