ManLun Posted October 28, 2018 Report Share Posted October 28, 2018 Hej! Söker en hyfsad Hj60 dvs körbar och möjlig att besikta. Jonas 0723707756 jonasvellinge@gmail.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jensat Posted November 3, 2018 Report Share Posted November 3, 2018 Har en Hej jag har en 24volts hj60 diesel utan turbo med manuel låda från 89 till salu för 80000kr. Det är mycket bytt på den så som bägge bromsskivor och belägg fram. Kylare. Vattenpump. Termostat samt termostathus. Innre oljepackning i framaxeln samt svivel hus packningar. Och lager och fyllt nytt cv Molly fett. Hjullagren är bytt i bägge axlar. Fram sitter det nya frihjulsnav. Jag har bytt batterier till nya banner bull 80ah 2 st. Jag har bytt batterikablar till 50mm. Jag har bytt kablar till start solenoiden. Det sitter en bättre begagnad torkarmotor. Jag har monterat ett nytt 10microns dieselfilter med vattenseparator som följer med vid krångelfri affär. Jag har målat inuti baggagutrymmet med raptor Berliner samt monterat bitumen aluminium ljudabsorberande material. Jag har monterat ner Tanken och svetsat samt spacklat hålen i baggage utrymmet. Jag har svetsat samt rostskyddat tröskel på passagerarsidan. Jag har ersatt ena framskärmen med ny. Jag har 4 nya bfgoodrich 33tums mus terrain däck monterade på bättre begagnade fälgar samt två 33tums inte nya Cooper Discovery däck på fälg. Jag har svetsat ett hörn på ena ambulansdörren samt regnrännan och 1 dm Tak ovanför ambulansdörrarna dock är det inte färdigt utan bara målat för att skydda plåten. Jag har svetsat ena passagerardörrens botten sköld samt uppe vid fönstret. Jag har börjat svetsa förardörren uppe vid fönstret. Jag har bytt huvud och slav cylindrar till koppling. Samt ny bromsvätska i koppling och broms. Servovätskan är bytt. Jag har sprayat insidan chassi med krypolja. Hagman f40 och kompletterat rosstskydd med tjockflytande Hagman. Finns två ena trasigt extra ljus som ej är monterat. Gammal framskärm. Torkarmotor. Vattenpump som följer med. Jag har bytt generator samt volt regulatorn. Och charger lamp relä. Jag har bytt kylarslangar samt sköljt ur värmesystemet. Jag har monterat nya extraljus 16400lumen som följer med vid krångelfri affär. En 54mm hylsa för hjullagermuttrar följer med. Kan också skicka med en 24volt till 12volt för 1000kr extra. Jag har bytt slangen mellan tank och fyllnadshål. Jag har bytt de bakre kardanknutarna. Finns rost på förarsidans trösklar. Ramen är inte svetsad och är i bra skick. Alla oljor och filter bytta i november 2017. Kommer nya filter snart som om jag inte byter så ingår dessa. Vid intresse hör av er på 0705904987 när som helst svarar jag inte skicka sms så ringer jag upp. Bilen går som en klocka är besiktigad och snart skattefri och i trafiken. Säljer endast då jag behöver en familjebil. Bilder kommer så snart som möjligt kan också skicka fler om det är något särskilt som ni vill ha fotat Mvh jens 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts