Gå till innehåll

LC 70-serien el dyl

Dogge_

Rekommendera Poster

Tjenare!

Ny på sidan, men har börjat suktar efter LC. BJ73 el dyl har fångat mitt intresse då kombinationen med soft top känns lockande. Sonderar terrängen på Blocket och övriga ställen, men kollar läget även här, då genuint intresse borgar för seriositet. Annat kan också vara intressant, typ Kzj/hzj el dyl. Gärna 80-90 tal. Någon som är sugen på att sälja, eller vet om något? 

Jag själv bor i norra Sverige (Ö-vik)

Mvh

Petter

• Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för info. Meddelande skickat till dig @Thore

Ser gärna flera förslag från er andra om det finns! Jag har ingen panik, är i början av processen, men blev intresserad i och med den annons på BJ73 med soft top som låg ute för ett tag sedan. 

Mvh

Petter

Länk till kommentar

I nuläget fokuserar jag på modell 70-73, då t ex hzj75 känns lite för stor. Gör inget om det är en lite äldre kärra, tex 85 och framåt så vet någon om något tar tips tacksamt emot. Vet att marknaden är begränsad, men ändå intressant att veta om någon går i bytestankar el dyl. 

Ha en bra dag!

Mvh 

Petter

Länk till kommentar

Gick in nu för att tipsa men var en halvtimme efter! Skynda fynda!

Nej, jag vet inget om bilen eller säljaren, men den var väl inte farligt högt prissatt förutsatt att den är i okej skick? Eller vad brukar dessa gå för?

• Like 1
Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Ingen affär ännu, så tips är fortfarande intressanta, gärna sådant som inte finns på blocket där jag har hyggligt bra koll. Stänger tråden när jag hittat det jag söker.

Skicka gärna PM om ni har/vet något. 

Mvh

Petter

Länk till kommentar

Har kontakt med säljaren och är klart intresserad. Har dock 50 mil dit och kan inte ordna transport på kort varsel. Ingen i klubben som finns i trakterna som kan kolla läget åt mig? :)

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Hej, Dogge

var inne och kollade lite och såg att du eventuellt letar efter en KZJ73

Jag har en lågmilad från 1994 , 3,0d (125hk) mörkgrön metallic, snorkel, diesel-värmare, integrerad winch i fronten, vit hardtop

.haft den sedan 2013 och den har gått 12,800mil. Orginal bil.helt rostfri under och då,menar jag rostfri. Kommer rost på 2små ställen i framruteramen som bör åtgärdas. Jag står i valet och kvalet om jag skall gå ”all in” och lägga en massa pengar på den eller sälja den. Du kan höra av dig om du tycker att det låter intressant

mvh, Kristian

Länk till kommentar