Jah Postad 10 januari, 2018 Rapport Share Postad 10 januari, 2018 Ni som gjort BEB har ni använt Toyota original lager eller något annat? Någon som har erfarenheter av ACL? Googlat mig till skillnad i material och one size fits all.. Tacksam för tips Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 11 januari, 2018 Rapport Share Postad 11 januari, 2018 Tjena. Jag fick hjälp av Solk för några år sedan att byta vevstakslagren på 80:an då det sägs att 12-ventilsmotorn dras med problem med dåliga lager. http://toyota4x4.se/topic/3506-meckis-80a/page__st__40#entry39170 Vi beställde Toyota original av All-American i Holland. Det är inte "one size fits all" så vi fick beställa två eller tre olika storlekar och skicka tillbaka det som inte gick åt. Lagren är märkta med en siffra eller om det var en bokstav så det var lätt att se vilken storlek det var. En lurig grej var att på en vevstake så var den övre halvan av en annan storlek än alla andra så det gäller att vara uppmärksam. Denna operation gjordes då bilen gått ca 28 tusen mil (Har jag för mig) och lagren såg fina ut så antingen hade lagren bytts vid ganska så låga mil eller så kan det vara en skröna att 12V motorn hade dålig kvalitet på sina lager men det känns dumt att inte kolla upp det. Här således ingen erfarenhet av fabrikatet ACL. //Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 15 januari, 2018 Författare Rapport Share Postad 15 januari, 2018 Tack för tipsen Mecki. Hitta många positiva kommentarer om ACL. Får se vilket jag väljer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster