Jump to content

Säljes motvilligt bj73 -85 eller hjälp med förvaring.

lillode

Recommended Posts

Hej alla!

I nuläget bor jag i studentlägenhet i Sthlm. Har varken tid, plats eller pengar till att sköta om bilen. Jag körde Älsklingen tom förra hösten, sen släppte ett fjäderfäste som är fixat nu. Den går bra som den är men behöver rostlagas på strategiska ställen och dieselpumpen behöver nya o-ringar. Bilen stod i ett garage i Farsta men nu har min kompis köpt bil så han behöver det själv.

Jag har inte ens parkering just nu, så om någon av er vill köpa och se till att bilen kommer till nytta får jag väl släppa den. Alternativt om någon vet en lada inom 10 mil från Sthlm där jag kan ställa den billigt tills jag tar examen och börjar arbeta, nästa sommar (2018). Bilen behöver undan nu så jag kan fokusera på studierna.

Ett tredje alternativ (önsketänkande) är om någon vet en mek utanför Sthlm som kan ta sig an den i egen takt till ett billigt pris, då kan jag låna 10k av familjen för att få den igenom besiktningen.

Vore tacksam för synpunkter, råd eller om ni vill ta över bilen, priset får diskuteras med er, osäker på vad den är värd på marknaden, för mig är den ovärderlig, tack för att ni läste...

/ Mats

post-943-0-32011400-1509567168_thumb.jpg

• 2 months later...

Hej mats,jag är helt ny på detta forum/club och vill titta på bilen och se om det går att göra ngt åt dina problem,bor själv i norra Stockholm och vill att ALLA landcruiser som är vid liv ska leva vidare i SVERIGE och inte exporteras till djungeln/öknen(visserligen hör dom hemma där men,NEJ)Svara gärna på detta om du har kvar bilen och problemet,mvh Peter

• 2 weeks later...