Gå till innehåll

Bränsleblandning


tomie2

Rekommendera Poster

Hej

 

Nairobi ligger på 1750m höjd och min bil ryker ganska mycket när den får ta i lite. Jag vet att det troligast beror på att kolvringarna behöver bytas men innan jag gör det. (det kostar 15000kr att få motorn helrenoverad) Tänkte jag att jag skulle pröva att ställa ned bränsleblandningen lite eftersom lufttrycket här ät ca 80% mot havsnivån. Byta till nytt luftfilter så klart. Andra tips?

Egentligen gör det inget att den ryker lite, men det ger de svårt korrumperade poliserna en anledning att stoppa en och hota med dryga böter för att man skall försöka muta sig fri.

 

I övrigt är det en fantastisk safaribil. Ni borde prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Nairobi ligger på 1750m höjd och min bil ryker ganska mycket när den får ta i lite. Jag vet att det troligast beror på att kolvringarna behöver bytas men innan jag gör det. (det kostar 15000kr att få motorn helrenoverad) Tänkte jag att jag skulle pröva att ställa ned bränsleblandningen lite eftersom lufttrycket här ät ca 80% mot havsnivån. Byta till nytt luftfilter så klart. Andra tips?

Egentligen gör det inget att den ryker lite, men det ger de svårt korrumperade poliserna en anledning att stoppa en och hota med dryga böter för att man skall försöka muta sig fri.

 

I övrigt är det en fantastisk safaribil. Ni borde prova.

Korkat. Frågan var alltså: Hur kan man ställa om nivåerna för bränsle/luftblandning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att kunna din motor i detalj så ger jag dig bara en liten present:

http://repairmanual.free.fr/_engine_manual_2H_12HT.pdf

Du bör kunna hitta ställskruven samt åt vilket håll den skall skruvas för att minska bränslemängden här.

 

Men svartryker den pga för lite luft eller blåryker den pga olja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att kunna din motor i detalj så ger jag dig bara en liten present:

http://repairmanual....ual_2H_12HT.pdf

Du bör kunna hitta ställskruven samt åt vilket håll den skall skruvas för att minska bränslemängden här.

 

Men svartryker den pga för lite luft eller blåryker den pga olja?

SVART
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

  • Senaste som Tittar   0 medlemmar

    • Inga registrerade medlemmar visar denna sida.
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.