trooper Posted February 4, 2017 Report Share Posted February 4, 2017 Nån som monterat och kört länge med arb i framaxeln på Toyota 8" ?. Plockade ur min lamelldiff idag,pinionen hade gjort märken i diffklumpen. Monterade lamelldiffen i våras,nya lager och ny kollapshylsa. Kollade med bladmått att det fanns ett mellanrum. Orginalcarriern hade även den märken efter pinionen. Vill inte sätta i den nya spärren och råka ut för samma sak. Vet att man kan slipa ner pinonen enl arbs instruktioner,men försvagas den inte då ?. Hur blir det med härdning mm ?. Tror själv att 0,5 mm är för lite spel. Har beställt en solid spacer istället för kollapshylsan. Såg att Victor på 4x4 Sweden råkat ut för samma problem. Plus många andra man läst om på div forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hilux97 Posted April 7, 2017 Report Share Posted April 7, 2017 Hej hej! Tycker jag känner igen bilden (Är min ) Ja, min pinjong fixade ju dom där märkena galant, tror det berodde på klappslut lager, hade isär, satte ihop och konstaterade att den låg för nära, slipade sen av min pinjong en del och det håller då än! Och kan lova att drivlinan får pisk i skogen emmelanåt (Tänk fullgas och dumpa kopplingen med tvåan i från stillastående) Har även en hel del märken i både pinjongdrev och stora drevet, men det håller då än, tänkte när jag fick i diffarna att jag kör tills det blir totalras, men än så länge (ett par år sen) håller allt ihop Tror knappast det är någon fara med härdningen heller faktiskt, är ju bara i änden du slipar av.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trooper Posted April 11, 2017 Author Report Share Posted April 11, 2017 Kört ett par träffar nu med arbn i framaxeln. Fungerar ok än så länge iaf. Jag drog kopparröret en annan väg,efter att ha läst på Pirate,Landcruiser club mm. Inte helt fel att kunna spärra båda axlarna nu . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts