Highgrade Posted May 9, 2016 Report Share Posted May 9, 2016 Funderar på att köpa en LC 120 bensin nu när jag kör så lite. Har funnit några stycken i Sverige och utomlands (Nordiskt vinterpaket är bra och sånt kan väl kollas av Toyota?). Funderar på VAD den egentligen drar då man aldrig får några bra svar på detta. Flera av er kör väl bensinmodellen så återkoppla gärna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battenkill Posted May 13, 2016 Report Share Posted May 13, 2016 Hej Baserat på 2 års siffror så kommer jag fram till 1,26 l/mil vid blandad körning.Vad det gäller landsväg så blir siffran 1,11 l/mil. Den lägsta siffran för landsväg för mig är 1,03 l/mil.Min bil är en 2005 ,4 växlad automat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Highgrade Posted May 25, 2016 Author Report Share Posted May 25, 2016 Hej Baserat på 2 års siffror så kommer jag fram till 1,26 l/mil vid blandad körning.Vad det gäller landsväg så blir siffran 1,11 l/mil. Den lägsta siffran för landsväg för mig är 1,03 l/mil.Min bil är en 2005 ,4 växlad automat. Kanon, tack! Toyota anger ju 1,35 l/mil,blandad, så? Ringtrycket spelar säkert roll också. Min diesel har en 5-växlad automat. Färddatorn är inte värst exakt så jag snittar ca 1,1 l/mil blandad vilket ju är bra för en best som denna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts