Gå till innehåll

Åka till Gotland

soll

Rekommendera Poster

Kan av någon anledning inte skicka meddelanden till Daniel längre så jag hoppas att han och andra som kan Gotland läser här :)

Jag planerar att åka till Gotland om några veckor primärt för att paddla kajak och söker fina stränder och andra bra platser att campa på. Har en kompis som rekommenderade Fårö så dit åker vi nog men jag gissar att det finns fullt med guldkorn som vi inte vill missa.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla att Du inte har fullt i Din meddelande låda (inkorg och skickat).

Tänk på att halva ön typ är fågelreservat. Skärgård har vi ingen (Karlsöarna är förbud, och några öar utanför Slite).

Du når mej på 070-235868noll

Länk till kommentar

Skrev detta efter. En tur med Toyotan sommaren 2013.

Det fanns många fina grusvägar längs kusten att köra. Även många ställen att fricampa på.

Kör längst ut på Furillen och sedan "vänster", då kommer du till en fin stenstrand där man kan stå några dagar.

Även stället där man badar i ett gammalt stenbrott var fint.

Bra:

Furillen

De korta avstånden

Tillgängligheten till kusten och de många fina grusvägarna

Nya bekantskaper

Vackra Visby och kul shopping

Dåligt:

Alla turister

Avstängningarna av grusvägar på Fårö

Upphaussade turistställen

Lammskinn och dåliga loppisar överallt

Länk till kommentar

• 1 month later...

Semestern närmar sig och normalt sett brukar rundorna gå söderut mot Alperna, Balkan, Rumänien, Italien osv på mc.

Nordkapp, Telemark och Norrland har väl också fått lite besök då och då men i år har en atv-kompis tjatat om att vi borde åka ihop nånstans och då kom Gotland upp!

Varken han eller jag har varit där och trots att man varit en hel del på Öland så verkar det ändå inte vara riktigt samma sak.

Vår tanke är att försöka undvika turistfällorna, campingar mm... det blir att fricampa utmed nån egen standsnutt med egen mathållning osv.

Går det eller är ön smockfull vecka 30?

Tips till noviser tages tacksamt emot!

Går tex atv som mc eller bil på färjan, måste man boka?

Åker man mc så får man ju alltid plats på alla färjor och slipper boka, men nu är vi inom Sverige och erfarenheten säger mig att här är allt oftast mer invecklat.

Häftiga geologiska grejer, naturfenomen, arktitektoniska och/eller historiska saker är klart mer av intresse än fåglar, badgäster och krogen.

Googlar man får man bara upp Visby, Visby och Visby.

:?

Länk till kommentar

Jag var uppe på Fårö vilket var superfint. Lite begränsningar för var man kunde ställa bilen och övernatta. Sen var vi nere på Furillen vilket också var kanon. Det fanns det massor med smått magiska ställen att campa. Hur det är vecka 30 på dessa ställen vågar jag inte säga. Det kan mycket väl vara så att det står en tysk husbil i varje hörn.

Länk till kommentar