daniel2 Postad 11 mars, 2015 Rapport Share Postad 11 mars, 2015 (redigerade) Tänkte köpa en ny vinch till min cruiser har hittat en supervinch talon 12.5 någon som vet något om dom är bra eller dåliga? Var skaplig i pris och verkar ha bra prestanda. Redigerad 11 mars, 2015 av daniel2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
daniel2 Postad 12 mars, 2015 Författare Rapport Share Postad 12 mars, 2015 Ingen här som vet något om denna vinch serie? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ewoldern Postad 13 mars, 2015 Rapport Share Postad 13 mars, 2015 (redigerade) Tänkte köpa en ny vinch till min cruiser har hittat en supervinch talon 12.5 någon som vet något om dom är bra eller dåliga? Var skaplig i pris och verkar ha bra prestanda. Superwinch brukar ju prestera bra i tester etc, hade en talon 12.5 på min hdj80. Dock behövde jag inte använda den så många ggr. När man läser på nätet så verkar de hålla tätt bra och hålla fint. På nåt mystiskt vis vinns ju oftast tester av warn trots att de läcker in vatten och går sönder och kostar mest... Men det är ett annat ämne Själv beställde jag min från electric winch shop på ebay (england), riktigt bra priser även om kronan försvagats.. Redigerad 13 mars, 2015 av ewoldern Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
daniel2 Postad 13 mars, 2015 Författare Rapport Share Postad 13 mars, 2015 Jo tack jag vet har en budget warn nu och har nog bytt ut tre motorer och soleoiderna en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ewoldern Postad 14 mars, 2015 Rapport Share Postad 14 mars, 2015 Jo tack jag vet har en budget warn nu och har nog bytt ut tre motorer och soleoiderna en gång. Jäklar då förstår jag att du behöver testa nåt annat! Det jag kört mest är winchmax inte alls dyra "kina" winchar. Hade en sådan 2-växlad och drog allt möjligt i två år på min suzuki. En gång skulle vi ha upp en pajero som satt fast på backväxeln framåt ur ett surhål. Till slut fick vi ordna dit en stor modern traktor för det inte fanns nåt att sätta fast sig i. När traktorn gick bet med 4wd o allt så fick jag ha den som ankare och drog upp pajeron med min winchmax. Har en 24v på min tgb nu också och den är sjukt stark. Inte snabb men håller istället. Warn skall ju alltid vara lite snabbare än alla andra när man läser tester men sen går det sönder också... Köps via integratas på ebay: http://stores.ebay.co.uk/winchshop?_trksid=p2047675.l2563 Finns många modeller att välja mellan och är utrustade med albright relä standard och kostar gratis, rekommenderas! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
daniel2 Postad 14 mars, 2015 Författare Rapport Share Postad 14 mars, 2015 Har fått pris på en goodwinch 12 med bow2 24 v motor som jag är lite sugen på Lagom snabb utan belastning ca:11m/min. Annars likvärdig med sw Talon. dock ska goodwinch ha lite bättre broms och sen är ju bow motorerna riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster