Jump to content

Winch

daniel2

Recommended Posts

Tänkte köpa en ny vinch till min cruiser har hittat en supervinch talon 12.5 någon som vet något om dom är bra eller dåliga? Var skaplig i pris och verkar ha bra prestanda.

Edited by daniel2

Tänkte köpa en ny vinch till min cruiser har hittat en supervinch talon 12.5 någon som vet något om dom är bra eller dåliga? Var skaplig i pris och verkar ha bra prestanda.

Superwinch brukar ju prestera bra i tester etc, hade en talon 12.5 på min hdj80. Dock behövde jag inte använda den så många ggr. När man läser på nätet så verkar de hålla tätt bra och hålla fint. På nåt mystiskt vis vinns ju oftast tester av warn trots att de läcker in vatten och går sönder och kostar mest... Men det är ett annat ämne :shock:

Själv beställde jag min från electric winch shop på ebay (england), riktigt bra priser även om kronan försvagats..

Edited by ewoldern

Jo tack jag vet har en budget warn nu och har nog bytt ut tre motorer och soleoiderna en gång.

Jäklar då förstår jag att du behöver testa nåt annat!

Det jag kört mest är winchmax inte alls dyra "kina" winchar.

Hade en sådan 2-växlad och drog allt möjligt i två år på min suzuki. En gång skulle vi ha upp en pajero som satt fast på backväxeln framåt ur ett surhål. Till slut fick vi ordna dit en stor modern traktor för det inte fanns nåt att sätta fast sig i. När traktorn gick bet med 4wd o allt så fick jag ha den som ankare och drog upp pajeron med min winchmax. Har en 24v på min tgb nu också och den är sjukt stark. Inte snabb men håller istället.

Warn skall ju alltid vara lite snabbare än alla andra när man läser tester men sen går det sönder också...

Köps via integratas på ebay: http://stores.ebay.co.uk/winchshop?_trksid=p2047675.l2563

Finns många modeller att välja mellan och är utrustade med albright relä standard och kostar gratis, rekommenderas!

Har fått pris på en goodwinch 12 med bow2 24 v motor som jag är lite sugen på Lagom snabb utan belastning ca:11m/min. Annars likvärdig med sw Talon. dock ska goodwinch ha lite bättre broms och sen är ju bow motorerna riktigt bra.