Gå till innehåll

Söker original 17" fälgar till Toyota FJ Cruiser

Wolfie

Rekommendera Poster

Söker originalfälgar till en Toyota FJ Cruiser. Antingen den med 6 ekrar alternativt den med 8 hål. Silver eller svart spelar ingen roll. Gärna 17" men även 16" är av intresse. Uppsättning om 4st och gärna även 5st då jag även önskar montera reservhjulet på matchande fälg. Se bilder på de två uppsättningarna som är intressant. Kan även tänka mig byte då jag har en uppsättning 17" (Toyota original) samt en uppsättning 20" (bilder kan mailas).post-2547-0-49427500-1426078101_thumb.jpgpost-2547-0-89467700-1426078101_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du får på 16" pga de främre bromsoken. Har du de de gamla LC90-oken går de på. Har du däremot de nyare LC120-oken så fungerar inte 16" utan du måste gå upp till 17".

Redigerad av Peder
Länk till kommentar

Vet inte om du får på 16" pga de främre bromsoken. Har du de de gamla LC90-oken går de på. Har du däremot de nyare LC120-oken så fungerar inte 16" utan du måste gå upp till 17".

Tack för informationen, skall kolla upp det men det är en 07 FJ som jag har.

Länk till kommentar

Då är det nog 17" som gäller. Lite beroende på om bilen är tillverkad i Japan eller USA. Om det i VIN-numret finns bokstaven "J" så är bilen tillverkad i Japan. I annat fall är den tillverkad i USA. Detta kan eventuellt göra skillnad på vilka bromsok du har.

Japan-tllverkad bil är att föredra då bl.a. elsystemet är bättre i Nippon-bilarna. Vidare, är det automat eller manuell? Om den är manuell är det mest troliga att den är tillverkad i Japan.

Kolla upp.

Länk till kommentar

Den är importerad från USA och automat men identifieringsnumret börjar med J.

Har nu bestämt mig för att det är primärt de sexekrade fälgarna i 17" jag söker (precis såna som du Peder sitter på ett gäng 8-) )

Har redan ett styck utav dem (reservhjulet) så då behöver jag bara fyra :-P

Länk till kommentar

Dessa fälgar med vinterdäck finns för ett eventuellt byte :-)

265/70 R17 Cooper Discoverer M+S, dubbade.

Som nog ursprungligen varit till en LC (osäker men misstänker det, se bild).

De är i gott skick.

post-2547-0-72580700-1426160032_thumb.jpg

post-2547-0-46422300-1426160044_thumb.jpg

Länk till kommentar