Gå till innehåll

Service Toyota vs Mekonomen

Tobias

Rekommendera Poster

Hej!

Skall inom kort göra 24000 mila fullservice på min Lc120, diesel, automat från 05 och har tagit in lite priser för detta. Toyota i Stockholm vill ha 11300 kr, Toyota Eskilstuna 8900 kr medans Mekonomen i Stockholm vill ha 5700 kr. Någon som har ett hum om hur prisskillnaden kan vara så stor? Gör Toyota något extra utöver det som är standard för en 24000 mila fullservice som kan motivera de extra pengarna? Bättre garantier? Duktigare på det de gör för att det är deras eget märke?

Någon som kan förklara på en treårings sätt så jag förstår vad jag skall välja:)

Med vänlig hälsning, Tobias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips att jämföra arbets specen samt val av oljor etc. Apropå och som försök till jämförelse, så fick jag prisuppgift på 2330 sek för mellanservice för min lc200 idag av toyota linköping. När jag frågat de om pris för fullservice har det landat ngn stsn mellan 9-11 tsek.

Länk till kommentar

Toyotas pris låter väldigt högt. Vad innehåller servicen? De här bilarna är inte direkt komplicerade så jag ser inte riktigt vad som skulle behöva kosta så mycket. För mig är det viktigaste en verkstad som känns ärlig och enkel att ha och göra med, med en vettig prisbild.

Är det en bra mekonomenverkstad ser jag ingen anledning till att de inte skulle kunna serva din bil med fullgott resultat.

Länk till kommentar

• 3 months later...

Synd att jag varit "off" så länge. Har inte mycket till övers för märkesverkstäderna, dock med få undantag. Det finns många duktiga mekaniker i landet som fixar en LC. Tyvärr har den jag anlitat lagt ned verksamheten så jag letar efter en ny verkstad med samma prisläge.

I mitt fall används bilen som ett alternativ till en medioker tjänstebil. Den har nu rullat ca 19000 ganska problemfria mil i min ägo. Servad var 1500:e mil.

Bästa bil jag ägt, någonsin.

Länk till kommentar