Gå till innehåll

Bakrutetorkarmotor till J120 2007?

Highgrade

Rekommendera Poster

Hej igen! Har i omgångar besökt Bildelsbasen, Laga samt norska Bildelsbasen utan resultat varefter jag blev uppringd av en skrotfirma i Sverige som hade en torkarmotor (demonterad från en J120 2005 som gått 2200 mil) som skulle passa min bil. Fantastiskt! Reservdelen levererades av Atracco i Hedemora men den var tyvärr på tok för stor och var avsedd för bilar med reservdäcket på bakluckan. Så, finns det någon på detta forum som vet var det står en J120 för demontering eller vet var man kan söka utomlands. Att ge 4 870 kr hos Toyota för denna pyttelilla elmotor som ju används så lite känns ju bara B... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Testar http://www.joekers.d....dk/?im=true��i dk for beg och evt team Bertelsen for en ny (normalt ca halv pris av toyota Sverige , men en del vente tid) http://4x4.bertelsen...php?kontaktId=1

Mvh

Jes

Bertelsen var snabba, 2 890 sek inkl moms och frakt till Sverige!, dvs 2 000 kr billigare än billigaste Toyotaverkstan jag frågat. F.ö. är ju Toyota Swedens priser ett skämt - ibland kan det skilja 1 000 spänn och mer på en reservdel. Har rekommenderat Per på Bertelsen att gå med i klubben! Tack, Jes! Med vänlig hälsning, Pelle
Länk till kommentar

Av nyfikenhet; fick du något pris från All-American också?

Pris från All American var detta;

Total cost incl. 21% VAT - €236.88 + €49.00 = €285.88 excl. VAT = €345.91 incl. 21% VAT and shipping,

Pris från Per Bertelsen var för en ny orginal toyota 2489,- dkk med moms eller ca 2.900 sek inkl frakt... Lätt val! 8-)

Länk till kommentar

Intressant! Det skiljer alltså inte mer än ca 150:- mellan två olika firmor som säljer Toyota originaldelar och båda är då tusenlappar billigare än Toyota Sverige. Kan inte annat än hålla med om att Toyota Sveriges prissättning är något sned... :wacko:

Länk till kommentar

Hej , om i eventuellt vil spara en del av frakten , kan jag eventuellt hjälpa till. Jag har ganska ofta vägen forbi team Bertelsen i dk. Så jag jag tar gärna dela med til Sverige i den mån jag har tid och plats.

Mvh

Jes

Ps: jag köper det mesta hos team Bertelsen. De har bra kunskap, service och priser.

Länk till kommentar

Hej , om i eventuellt vil spara en del av frakten , kan jag eventuellt hjälpa till. Jag har ganska ofta vägen forbi team Bertelsen i dk. Så jag jag tar gärna dela med til Sverige i den mån jag har tid och plats.

Mvh

Jes

Ps: jag köper det mesta hos team Bertelsen. De har bra kunskap, service och priser.

Jes, i mitt fall är frakten nog mindre än omvägen för dig... :-P
Länk till kommentar

Jes, i mitt fall är frakten nog mindre än omvägen för dig... :-P

Säg inte det .. Jag körte så sent som i tirsdags forbi Team Bertelsen och därefter ö-vik via Malmö - Helsingborg.. Nästa vecka blir det Belgien .

Så man vet aldrig ..

Mvh

Jes

Länk till kommentar

• 1 month later...
  • 4 weeks later...