Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Hej

Jag vill ha nån typ av Webasto med fjärr på min TLC150, D4D 2012, till vettigt pris. Priserna varierar tort och sett nån har fått monterat för 12-15000 som lägst, vet bara inte var. Har nån några tips om var man kan få detta gjort? Hämtar min nästan nya TLC150 i morgon - blir spännande men ett stort steg att gå från en mkt låg o snabb MB E-klass 4matic 350CDI med alla ihopdrömbara hjälpsystem... till en LC! Men LCn blir bättre på jakten! Såg nån annan som beskrev känslan av första körningen som lite otydlig o inte så pigg, men lite fix får det bli så kan det bli hyfsat dock skulle jag sakna min Webasto om jag inte får på en sådan före hösten!

Tacksam för tips!

MVH

Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Chistian .

Jag vil rekomendera Webasto evo 5 eller en Eberspächer Hydronic. Jag vet inte hvor man köpar dom billigast i sverige. Jag har köpt vebsto i Danmark her är et link til dom :http://padborg-elektro.dk/shop/index.php?route=product/category&path=61_68 Köp inte en der är for liten.

Mvh

Jes

Och Grattis till nya bilen

Länk till kommentar

El & Diesel (Bosch, Webasto m.m.) säljer och monterar billigare än Toyota. Webaston är identisk med den Toyota monterar. I ditt fall blir det El & Diesel i Södertälje. Du skall också ha en mobil kopplad till värmaren (annars kommer du att ångra dig).

El & Diesel har monterat till samtliga våra bilar och installationen har varit perfekt. Det krävs lite kunskap i och med att den skall integreras med klimatanläggningen. En bil med vanlig AC är det lättare. Men El & Diesel kan detta.

Länk till kommentar

Postad (redigerade)

Hej

priserna på padborg på värmare var helt OK, om man köper en sådan så skall man ju "bara" att montera...frågan är 1. om hardware är billigare i dk och eller SE? 2. om man kan hitta nån som kan montera billigt och koppla in fjärr eller mobil styrd?

Känner nån av er nån som kan skruva in en sådan proffsigt och få det att lira? Har förstått att det är lite meck med det.

Körde sthlm tur o retur Uddevalla idag o hämtade min nya LC! gick fint, kändes bra, men lite trim skadar inte och det kanske både gör den lite piggare o lite snålare, den drog en del men så är motorn inte så inkörd heller!

MVH

Christian

Redigerad av Christian KJ
Länk till kommentar

Läs mitt tidigare inlägg ovan. Att montera själv är bara att glömma(om du inte är en fena på att programmera bilens styrsystem, koppla in allt rätt på klimatanläggningen, dra bränslematning från tanken etc, etc.

Länk till kommentar

OK så glemmer jag det med att montera själv. Fann grejerna ännu billigare i Tyskland/Lichtenstein! (förstår inte prisnivåen på prylar i Sverige, mellanhänder som alla skall ha en cut?). Men det verkar inte vara alla firmor i Sverige som tycker det är OK ,ed montering, fast jag beställer originaler grejer, lite protektionism kan jag märka, dom har nog inte riktigt tänkt på det med fri marknad och nätet - dom som inte är flexibla loosar långsiktigt. Ungdomar som mig (45+.....) o yngre söker ju allt på nätet. Hör ni nån bra webastomek som behöver mer o göra så lyssnar jag gärna. MVH/Christian

Länk till kommentar

Skulle nog köpa det i Sverige i alla fall. Går värmaren sönder så kostar det en slant. Garanti och service är guld värd när det inte funkar.

Som du säger - det är en fri marknad. Därför är det ok om en montör inte vill montera din värmare om de inte får sälja den :-P

Känner många som köpt på internet olika delar till bilen. När det väl går sönder och man skall hävda garantin så blir det hela mycket krångligt och nästan omöjligt med en leverantör i Tyskland, Frankrike, England m.fl.

Länk till kommentar