Gå till innehåll

Tips till chip tunning.

Jes

Rekommendera Poster

Mille Miglia är det inte ett race for gamla sports biler ?? Tittar du på eller kör du själv ??

Ja motorn i en lc 150 känns trött om man jämför med en land rover Discovery med V6 motor..

Mvh

Jes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör två rallyn i Italien i år:

1. Mille Miglia.

2. Classic Marathon.

Vi kör vår nyrenoverade Jaguar XK 1957/58. En långloppsbil från USA som jag köpte för något år sedan.

Problemet med LC150 är nog inte motorn utan mer att växellådan växlar på fel vridmoment. Detta gör motor/växellåda mycket nervösa.

Detta avhjälps till stor del med att ändra programvaran (chip trim).

Länk till kommentar

Vi kör två rallyn i Italien i år:

1. Mille Miglia.

2. Classic Marathon.

Vi kör vår nyrenoverade Jaguar XK 1957/58. En långloppsbil från USA som jag köpte för något år sedan.

Problemet med LC150 är nog inte motorn utan mer att växellådan växlar på fel vridmoment. Detta gör motor/växellåda mycket nervösa.

Detta avhjälps till stor del med att ändra programvaran (chip trim).

Hej! Uppdatera gärna hur det går med eventuellt chip till LC:n, har också en 150 och börjar tröttna att den är så extremt trött och nervös i autlådan. Drömcenariot vore att kunna lämna till toyotahandlaren för att chippa ( typ som Volvos pole star) för det är ändå en bra jakt/skogsbil Och rymlig när man ska ut och åka med hela familjen

Länk till kommentar

j- sport är det tätaste du kommer på en original chip ,.

Toyota i Polen säljar LC150 med j-sport chip. http://pdf.sites.toyota.pl/spec_lc150_2015.pdf

Problemet är att man skal have monteret denna chip på et verkstad , där är godkänt av j-sport for att upprätthålla garantien .

Tyvärr tycker jag att servicen är blivit dålig hos dom , jag har haft svårt med att få response ifrån dom.

Jag har monterat en adonis chip på en LC 150 for nogra måneder sedan , och ägaren är helnöjd .

Mvh

Jes

Länk till kommentar

Här var en länk till en LC 150 med j-sport chip. Ca 225hk och 500 NM . Adonis gir ca 235-240hk och ca 520-540nm

Mvh

Jes

Länk till kommentar

Når det gjelder dette med Toyota garanti.

Da Toyota (dessverre) valgte å avslutte sin satsning innen formel 1, avviklet de samtidig sin TTE avdeling innen Toyota.

TTE har vært Toyotas egen trim avdeling, med utvikling av bl.a. chip, eller Toyota Performance Kit til sine biler.

De som arbeidet innen TTE avdelingen bestemte seg så for å starte sitt eget selskap, og videreføre det samme arbeidet som tidligere men nå i regi av deres eget selskap J-Sport.de

Det er helt korrekt at Toyotas forpliktelser opphører med TTE produkter. Her beholdes Toyota garanti (t.o.m. 173 hk LC)

F.o.m. LC 150 190 hk er det J-sport som gjelder, med deres garantier.

Länk till kommentar