Klas Posted January 1, 2013 Report Share Posted January 1, 2013 Det är lite segt i dag så jag tog lilla bilen på en tur längs med stranden. Stora vågor och vinden blåste skum När jag kom hem luktade det diesel. Lyfte på locket med motorn igång. Det sprutade och bubblad mest över allt. Jag hade haft besök av RÅTTOR, aldrig hänt mig förr. Full tank förra gången jag körde till byn nu var det bara kvarts kvar. Råttans nyårskalas: En elledning modell mindre fortfarande fungerande Två av tre returslangar från spridarna, helt avätna. Diesel sprutade ut lika fort som matarpumpen orkade med. Kylarslangen mellan expantionskärlet och motorn aväten på två ställen all den nya fina glykolen borta. Hoppas råttan fått sig en riktig glykolfylla. Själv fick jag mördegsinbakad fläskfile och Gotlandsdricka. Ett Bättre Nytt År Klas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
millgard Posted January 1, 2013 Report Share Posted January 1, 2013 Det var ju en j-a tur att det inte var en bensinbil... hu! Råttor (eller snarare oftast husmöss) är ett elände om man får in i eller kring bilen. De kan ställa till bränder, läckage eller helt sonika käka upp hela inredningen... Jag vet av flera bilar som fått inredningen förstörd, själv har jag en bil som hade två råttbon under huven när jag köpte den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts