Jump to content

SOA vs Rubicon Trail

Bengt S

Recommended Posts

Åhhhh...

Rubicon Trail står ju definetivt med på listan "Att göra nån gång i livet"

Skall kolla om den ryms i planeringen för 2013.

/ Mecki

Ja, har haft denna på min lista ett bra tag, ca 10+ år :D

SOATRAIL blev faktiskt till just pga avstånd/kostnader etc för att kunna köra denna 8-)

Och nu är det så att "vi" är några som fyller hyffsat jämnt på denna resa, så.....You only live once!

Dessutom har dom jätteproblem med naturnissarna som vill stoppa all form av rekreation med 4x4.

Så jag känner att det är läge, speciellt nu när dollarn är på lagom nivå också.

Edited by sigicon

Så sant så, det gäller att passa på när man har förutsättningarna på sin sida och innan det blir för sent.

Det blev väl inga stående ovationer när jag tog upp förslaget om Rubicon där hemma :rolleyes:

Så jag misstänker att det inte ingick i semesterplanerna för 2013 <_<

Vi får satsa på SOA Trail i stället ;)

/ Mecki

Edited by Mecki

Vaaa....hon som är så förstående?! :lol:

Iofs, hon brukar vara riktigt tåli... Förstående :D

Än finns det tid kvar så man vet ju aldrig, hoppet skall ju vara det sista som överger en

;)

/ Mecki

• 4 months later...

Vad roligt ! Glöm inte bara att rapportera och göra oss ännu mer avundsjuka ;-)

Tackar, men i detta sällskapet så finns det mycket härligt Äventyr samlat, men ingen har nog gjort denna resan innan med alla berömda platser på samma gång.......För mig och jag kan nog tala för de andra också, så är detta en dröm som förhoppningsvis går i uppfyllelse.

Resan kommer att kunna följas vis FB SOATrail - Contine.....Challenge gruppen, + jeepsweden.net.

Dessa är öppna forum/grupp och 4x4 fölk som varit där innan har berättat att det är problem med webben, speciellt i Moab öknen. Så vi får satsa på FB i första hand via mobiler el plattorna :D

Denna trip kommer nog att fortsätta nästa år, då det är två som redan visat intresse B)