Borstis Posted May 24, 2012 Report Share Posted May 24, 2012 Ptja..... efter nätta 42000 mil har den äntligen börjat gnälla lite. Problemet är att jag inte har en aning om vad det är (eller så har jag det och vill bara blunda för att det kan vara växellådan). Bekymret är följande: I början knäppte det lite metalliskt ifrån framvagnen på femmans växel. Det har sedan blivit gradvis värre och är numera inte isolerat till femmans växel utan allihopa utom backen och fyran, första tanken var att det är ena stocken i växellådan (ifall jag inte helt missat hur den växellådan är uppbyggd) tills den började skorra på tvåan. Det finns även när jag kör på lågväxel, med ungefär samma frekvens. Vibrationsmässigt är fyran den bästa växeln och på den har jag aldrig hört detta ljud. Det började som sagt låta som ett knäppande och numera som om något är löst på allvar.... Fast jag hittar inget som är löst. Allting är smörjt och alla oljor är ok. Så vad är problemet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts