daniel2 Posted March 7, 2012 Report Share Posted March 7, 2012 Hej är det någon här som vet hur man ställer på disel pumpen på en hj60 års-86. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlh Posted March 9, 2012 Report Share Posted March 9, 2012 Hej är det någon här som vet hur man ställer på disel pumpen på en hj60 års-86. Jag har ingen aning men undrar samma sak, får man någon vinning från det eller kan man bara räkna med att den bolmar lite mer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted March 10, 2012 Author Report Share Posted March 10, 2012 konsten är väl att skruva på den till räkligt för att få så mycket extra effekt och så lite rök som möjligt. men hur gör man ingen som vet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted March 11, 2012 Report Share Posted March 11, 2012 Hej. Vet inte hur pumpen på en 60:a ser ut men den borde inte vara helt olik den jag har på 42:an misstänker jag. om nån av er kan ta en bild på pumpen och lägga upp här så skall vi nog lösa det. Kolla om det finns nån skruv/mutter med en plomberingstråd eller har hål igenom sig så har vi nog nått där /Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ankarback Posted March 12, 2012 Report Share Posted March 12, 2012 Inte så stor vits att skruva på mer soppa på en bil utan turbo. Du behöver mer luft också för att få mer effekt, annars blir det bara mer rök och höga avgastemperaturer. Dessutom går den inte igenom besiktningen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Båtis Posted August 19, 2012 Report Share Posted August 19, 2012 Hej är det någon här som vet hur man ställer på disel pumpen på en hj60 års-86. min är visserligen en hj61 och den har ju turbo..... men du kanske kan få lite tips här ialla fall ?! http://www.perth4x4.net/forum/showthread.php?t=28202 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts