Gå till innehåll

Större, grövre däck till LC90, ej wb

Jekens

Rekommendera Poster

Har en LC90-97 bensin. Det är INTE en WB. Har nu 225/75-16 och vill gärna ha grövre,större däck på den. Lite terrängdäck kanske men de ska kunna köras på väg. Går det att sätta på större däck på den utan att det tar i? Går det på befintliga fälgarna eller måste jag byta fälg. Vill inte börja höja den men hoppas att det finns några grövre däck som passar. Gör ju inget om markfrigången höjs någon cm heller Lägg gärna in någon länk till däck och ev fälg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 9 months later...
  • 11 months later...

Söker normala däck men orkar inte starta en ny tråd :oops:

Vad tror ni om dessa som allround, bilen rullar mest på väg men jag vill kunna ta mig fram på lite otillgängliga traktorvägar och leriga fält.

http://www.dackonline.se/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=1278733.121.22286&typ=R-233762&ranzahl=4&Breite=265&Quer=70&Felge=16&weiter=0&last_sort=Lable_3sound&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&sort_by=Lable_2nass&Transport=P&dsco=121&sowigan=So

De kändes inte så dyra i alla fall

/Jonas

Länk till kommentar

Tack för feedbacken.

Men varför?

Nog för att se ser mer potenta ut utanför vägen.

Jag dålig koll på det nya klassificeringssystemet men då 90% av tiden är på asfalt/grusväg är buller och förbrukning faktorer.

Dessutom vet jag vad som kan hända när man har en tung bil på 265 sulor och dålig förmåga att stanna så att få stopp på bilen är också av vikt.

Men det nya systemet att klassificera däck kanske bara är nys som så mycket annat i livet.

/Jonas

Länk till kommentar

• 10 months later...

Jag har 265 75 16 på original fälg & det går helt fritt på ohöjd bil fick det inskrivet i bilens papper med

Hej!

Jag är jättenyfiken på hur det ser ut - kan du posta en bild här?

Och gärna info om vad det kostar i termer av ökad bränsleförbrukning?

/Mats P.

Redigerad av mapa
Länk till kommentar